در پی اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و احتمال ایجاد اختلال در عرضه نفت، بهای طلای سیاه با افزایش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش نگرانی‌ها از ایجاد اختلال در عرضه نفت پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۱۲ سنت افزایش (معادل ۰.۲ درصد)، به ۵۳ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۱۷ سنت افزایش (معادل ۰.۳ درصد)، ۶۱ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه معامله شد.

واشنگتن روز دوشنبه اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه یکی از شرکت‌های نفتی ونزوئلا اعمال می‌کند و معاملات میان شرکت‌های آمریکایی با ونزوئلا را از طریق خرید و فروش نفت خام محدود می‌کند.

یک کارشناس اعلام کرد: بحران سیاسی ونزوئلا و وعده عربستان سعودی برای کاهش سطح تولید نفت باعث تقویت قیمت طلای سیاه شده است؛ اما همچنان نگرانی‌هایی درباره رشد اقتصاد جهانی وجود دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رشد اقتصاد جهانی و میزان مصرف سوخت در سال جاری میلادی در پی تشدید تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن با کاهش همراه خواهد بود.

در پی گسترش ناآرامی‌ها در ونزوئلا، خوان گوایدو هفته گذشته خود را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد. تعدادی از کشور‌های غربی از جمله آمریکا هم به حمایت از این رئیس جمهور خودخوانده پرداختند و واشنگتن حتی تحریم‌هایی را علیه ونزوئلا اعمال کرد. این در حالی است که ارتش ونزوئلا و کشور‌هایی از جمله روسیه، مکزیک، چین، ایران، ترکیه و کوبا همچنان حامی «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور قانونی این کشور هستند.

در پی افزایش نگرانی‌ها از تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و در آستانه تصمیم بانک مرکزی درباره افزایش نرخ بهره، بهای طلا به بالاترین سطح در ۸ ماه اخیر رسید. بهای هر اونس طلا همچنان ۱۳۱۱.۴۱ دلار معامله شد که این در بالاترین سطح از ماه مه سال گذشته میلادی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار