مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت : دستورالعمل مصوب نما و منظر شهری برای اجرا به شهرداری قزوین و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ابلاغ شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مسعود حق لطفی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: صیانت و تقویت هویت اصیل ایرانی اسلامی، ساماندهی و نظم بخشی به سیما و منظر شهری و همچنین بهره گیری از تدابیر و ابزار‌های لازم در فرآیند هدایت و کنترل ساختمان از جمله مهمترین موضوعات مورد توجه در حوزه شهرسازی و معماری است به همین منظور کمیته سیما و منظر شهری استان، تهیه و تدوین دستورالعمل نما و منظر شهری را در اولویت برنامه کاری خود قرار داد.

حق لطفی افزود: پس از انجام بررسی‌های لازم، این دستورالعمل در ۱۴ آذرماه در کمیسیون ماده ۵ تصویب و یکم بهمن ماه به همراه سایر مصوبات، از سوی استاندار به شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی و مرتبط با ساخت و ساز ابلاغ شد.

وی تاکید کرد: با توجه به هویت فرهنگی و تاریخی قزوین و همچنین وجود دغدغه‌های بسیار در حوزه سیما و منظر شهری، اجرای این دستورالعمل می‌تواند بخش زیادی از نگرانی‌ها را در این خصوص برطرف نماید.

کمیته سیما و منظر شهری با حداقل ۸ عضو به منظور ایجاد هماهنگی در موضوع ارتقای کیفی سیما و منظر با حضور نمایندگان قانونی ادارات کل راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استانداری، شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و مهندسان مشاور تهیه کننده طرح توسعه شهری، به دبیر معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین تشکیل شده است.

انتهای پیام/ک

ابلاغ دستورالعمل مصوب نما و منظر شهری به شهرداری قزوین و سازمان نظام مهندسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.