رئیس اداره نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت:باید ازظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای مبارزه با موادمخدر بهره‌مند شد.

لزوم استفاده از سمن‌ها برای مبارزه با مواد مخدربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عبدالله نظری، رئیس اداره نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور سه شنبه شب در نشست مشترک با سازمان‌های مردم نهاد شهرستان ملایر افزود: در راستای سیاست کلان اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید به سمت استفاده از تمامی گروهها، اقشار و طبقات مردمی پیش برویم که برای تحقق این هدف، سازمان‌های مردم نهاد از شاخص‌ترین اقشار هستند.

وی ادامه داد:هدف اصلی دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی مبارزه با مواد مخدر نیز توسعه مشارکت‌های اجتماعی است.

نظری تاکید کرد: باید این باور را در سازمان‌های مردم نهاد ایجاد کنیم که در سه حوزه برنامه ریزی، اجرا و نظارت سهیم شوند و نقش خود را در راستای مبارزه با مواد مخدر ایفا کنند.

رییس اداره نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اضافه کرد: باور و اعتقاد راسخ وزیر کشور و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز توجه به حوزه سازمان‌های مردم نهاد و مردمی کردن این مبارزه است و مردم باید این حوزه را از خود بدانند و پای کار بیایند.

نظری بیان کرد: یکی از اولویت‌های دفتر مشارکت‌های مردمی کمک‌های مالی با عنوان مساعدت به سازمان‌های مردم نهاد است که این مساعدت در قالب طرح‌هایی که از سوی سمن‌ها ارایه می‌شود، در سه سطح پرداخت می‌شود.

وی خواستار بهره گیری سمن‌ها از این تسهیلات شد و بیان کرد: آمار سازمان‌های مردم نهادی که با ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان «شرکای اجتماعی» همکاری می‌کنند، هر سال رو به افزایش است و این افزایش نشان از موفقیت دفتر ستاد دارد.

نظری اظهار داشت: به ازای افزایش سازمان‌های مردم نهاد همواره شاهد کاهش آسیب‌های حوزه اعتیاد و مواد مخدر باشیم و این تکلیفی است که در برنامه ششم توسعه تعیین شده است.

وی روند فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در ملایر را مطلوب ارزیابی کرد و خواستار بررسی مشکلات موجود در حوزه مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی این حوزه برای بهره گیری مطلوب از ظرفیت‌های لازم در راستای مبارزه جدی با این پدیده شوم شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه حدود ۹۱ درصد مردم نگران و دغدغه مواد مخدر و اعتیاد را دارند، تنوع مواد مخدر، پولشویی در این حوزه و فضای مجازی را سه معضل مهم در حوزه مواد مخدر عنوان کرد که موانعی را در این زمینه ایجاد کرده است.

سید رسول حسینی افزود: ۵۷۰ نوع ماده مخدر امروز در سطح جهان مصرف می‌شود که زنگ خطر و سونامی برای اقشار مختلف بویژه جوانان به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید تلاش مضاعف و عزم جدی و همگانی صورت گیرد اظهار داشت: در کنار اقدامات مبارزه و درمان باید کار فرهنگی به عنوان سه ضلع مثلث صورت گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان با تاکید بر اینکه با شکل گیری شورای محلات و سازمان‌های مردم نهاد، آحاد مردم را باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر مشارکت دهیم افزود: در حال حاضر یک برانگیختگی و انزجار عمومی نسبت به مواد مخدر در شهرستان ملایر ایجاد شده که باید استمرار یابد.

حسینی با اشاره با شناسایی و تخریب مکان‌های تجمع معتادان در سطح این شهرستان گفت: از ۱۴ میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی که در سطح استان به بهبودیافتگان پرداخت شده است، پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال مربوط به ملایر استوی ادامه داد: برای مردمی‌تر کردن مبارزه با مواد مخدر نشست‌ها و گفتمان‌های فصلی متعددی را با سازمان‌های مردم نهاد استان برگزار می‌کنیم تا در ارزیابی مشکلات و موانع، راهکار‌های موثر بررسی و ارائه شود.

انتهای پیام/ج

لزوم استفاده از سمن‌ها برای مبارزه با مواد مخدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.