مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: در ۱۰ ماهه امسال سه درصد ازدواج‌های استان مربوط به دختران زیر ۱۵ سال با ۸۷۵ مورد بوده است.

ثبت ۸۷۵ مورد ازدواج دختران زیر ۱۵ سال در خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی زاهدی نیا مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: امسال در کشور ۲۶ هزار و ۸۰۴ ازدواج دختران کمتر از ۱۵ سال ثبت شده که ۸۷۵ مورد آن در خراسان شمالی بوده است.

وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال سه درصد ازدواج‌های استان مربوط به دختران زیر ۱۵ سال بوده که در این شاخص رتبه دوازدهم کشور را داریم.

زاهدی نیا بیان کرد: خراسان شمالی در میزان ازدواج‌ها رتبه نخست و به لحاظ تعداد متاهلان رتبه دوم کشور را دارد به گونه‌ای که تعداد ازدواج‌ها نسبت به جمعیت ۱۰ ممیز ۴ دهم در هزار است.

وی با اشاره به ثبت هزار و ۷۴۱ طلاق در سال جاری، گفت: میانگین طلاق استان ۲.۲ در هزار است که بر این اساس خراسان شمالی رتبه ۱۶ کشور را دارد.

وی افزود: امسال ۱۳ هزار و ۸۹۹ مورد ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به پارسال ۱۱ ممیز ۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی امیرعلی، محمد، امیرحسین، علی و ابوالفضل در بخش پسران و فاطمه، زهرا، یسنا، حلما و زینب را بیشترین فراوانی اسامی منتخب برای نوزادان دختر استان اعلام کرد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: امسال سه هزار و ۸۶۴ واقعه فوت در استان ثبت شده است.

زاهدی نیا در ادامه گفت:افتتاح اداره در شهر قاضی مانه و سملقان و شهر صفی آباد اسفراین همزمان با دهه مبارک فجر در استان انجام می‌شود.

گفتنی است: بر اساس آخرین سرشماری سراسری در سال ۱۳۹۵، خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام / ب/پ

 

سه درصد ازدواج‌های خراسان شمالی کودک همسری است

 

برچسب ها: ثبت احوال ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.