وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن مجوز کنترل بخشی از دارایی‌های ونزوئلا در بانک‌های آمریکا را به رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا اعطا کرده است.

واشنگتن مجوز گوایدو برای کنترل دارایی‌های ونزوئلا در بانک‌های آمریکا را تائید کردبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا امروز سه شنبه اعلام کرد واشنگتن مجوز خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا را برای کنترل برخی دارایی‌های این کشور که در بانک مرکزی آمریکا در نیویورک یا دیگر بانک‌های این کشور هستند، مورد تائید قرار داده است.

روبرتو پالادینو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: این مجوز به دولت «قانونی» ونزوئلا (دولت خودخوانده گوایدو) کمک خواهد کرد تا دارایی‌های این کشور را به نفع مردم ونزوئلا محافظت کنند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز پیشتر در نشستی خبری اعلام کردند که شرکت نفت و گاز ونزوئلا از این پس در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد و تا زمانی که قدرت در ونزوئلا در اختیار «طرف‌های مناسب» قرار نگرفته باشد، منابع و درآمد‌های این شرکت در آمریکا مسدود خواهد بود. منوچین همچنین اعلام کرد آمریکا همچنان از ابزار‌های دیپلماتیک و اقتصادی خود برای حمایت از خوان گوایدو -سرکرده مخالفان ونزوئلا- استفاده خواهد کرد.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا ضمن محکوم کردن تحریم‌های آمریکا علیه شرکت نفتی این کشور، این تحریم‌ها را تلاش واشنگتن برای سرقت از این شرکت نفتی یاد کرد.

شایان ذکر است، واشنگتن از گوایدو که هفته گذشته در اقدامی غیرقانونی خود را رئیس جمهور خودخوانده معرفی کرد، حمایت می‌کند. مادورو که در سال ۲۰۱۸ دوباره به ریاست جمهوری ونزوئلا انتخاب شد، واشنگتن را به طراحی کودتا در کشورش متهم می‌کند. آمریکا و اروپا مدعی هستند انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا غیرقانونی بوده است.

انتهای پیام/

اعطای مجوز دسترسی گوایدو به دارایی‌های ونزوئلا در بانک‌های آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۵۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
لعنت براین بی قانونی وقانون جنگل آمریکاشیطان بزرگ.
آخرین اخبار