گوشه‌ای از زندگی نامه شهید مقصود سلطانی بالانجی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید مقصود سلطانی بالانجی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

فرازی از زندگینامه شهید:
شهید مقصود سلطانی بالانجی در سال ۱۳۳۹ در روستای بالانج از توابع شهرستان ارومیه در خانواده‌ای متوسط به دنیا آمد. بعد از گذراندن دوران کودکی به تحصیل پرداخت و تا اخذ مدرک دیپلم با موفقیت به آن ادامه داد.
سپس با سمت افسر ژاندارمری به خدمت جمهوری اسلامی ایران درآمد. او مظهر یک سرباز راستین اسلام بود و اعتقاد داشت که انسان باید زندگی پرثمری برای دیگران داشته باشد. زیر بار ظلم و ستم نرود؛ و از افراد تهیدست و ناتوان حمایت کند و در عمل نیز همچنان که اعتقاد داشت زندگی می‌کرد.
او به مانند اکثر جوانان به ندای انقلاب لبیک گفت و همگام با مردم در به ثمر رساندن این نهال کوشش نمود و بار‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
بنا به موقعیت شغلی اکثر خدمت او در جبهه‌ها و مناطق جنگی سپری گشت و قهرمانانه در سردشت، دربند، زیوه، دره بانه در راه حفظ و تثبیت انقلاب اسلامی مجاهدت و کوشش نمود.
سرانجام در تاریخ ۱۳۶۵/۱۱/۱۰ در منطقه سرو (پایگاه هفتسار) در هنگام رویاروئی با عناصر ضدانقلاب به کاروان شهیدان پیوست و شربت شهادت نوشید.
روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید مقصود سلطانی بالانجی

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.