رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: ما اوایل انقلاب تجربه کار قرآنی نداشتیم اما اکنون ۴۰ سال تجربه داریم که دستاورد و نعمت بسیار بزرگی است و باعث می شود در دهه پنجم با کوله باری از تجربه برنامه ریزی کنیم.

دهه پنجم انقلاب را با کوله باری از تجربه برنامه ریزی می کنیمبه گزارشحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،مهدی قره شیخ لو با اشاره به رویکرد و هدف از حرکت کاروان قرآنی انقلاب اظهار داشت: ما سالهاست در ایام دهه فجر برنامه‌های مختلف قرآنی را تدارک و در بخش‌های مختلف قرآنی در سطح کشور اجرا می‌کردیم.

وی ادامه داد: امسال که چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است بنا شد که جنس برنامه‌ها از لحاظ کمیت و کیفیت نسبت به سال‌های قبل تفاوت داشته باشد و کار‌های جدیدی را طراحی و در کشور اجرایی کنیم.

قره شیخ لو تصریح کرد: به همین مناسبت یکی از برنامه‌هایی که با مشورت دوستان به جمع بندی رسیدیم این بود که کاروانی را تحت عنوان کاروان قرآنی انقلاب راه اندازی کنیم و کاروان طی مسیر طولانی در سطح استان‌های مختلف به معرفی ظرفیت‌های بیشماری که در استان‌های مختلف داریم، بپردازد.

وی افزود: در حال حاضر جوانان خوبی در رشته‌های قرائت، حفظ و گروه‌های جمع خوانی داریم که در این سال‌ها به برکت انقلاب رشد کردند، بر این اساس در صدد برآمدیم که با برنامه ریزی مدون به معرفی آنان بپردازیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به حرکت این کاروان در چهل سالگی انقلاب گفت: این کاروان که از حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) حرکت خود را آغاز کر، د. در روز‌های آغازین ثمرات خوبی داشته و امیدواریم همینطور که به مسیر خود ادامه می‌دهد برکات خود را بیشتر نشان داده و الگویی برای حرکت‌های قرآنی بعدی باشد.

وی گفت: کشور ما به فضاسازی قرآنی که یک شور، نشاط و جو قرآنی راه بیندازد، بسیار نیازمند است. امیدواریم کار‌هایی شبیه به این کاروان قرآنی که با تجربه بسیاری همراه است، ادامه دار و در مناسبت‌های مختلف اجرایی شود.

قره شیخ لو اظهار کرد: امیدواریم به آن حقی که امام (ره) و خون شهدا بر گردن ما دارند، بتوانیم گوشه‌ای از تکالیف و حقوقی که بر گردنمان است، را به نحو احسن انجام دهیم.

وی افزود: همه ما معتقدیم ریشه انقلاب ما ریشه دینی، مذهبی، قرآنی و اعتقادی است که قطعا ادامه و موفقیت انقلاب در آینده تمسک به این ریشه است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تاکید کرد: این موضوع را باید مسئولان کشور جدی بگیرند و توجه به قرآن و استمداد از قرآن را به منظور اداره کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مسائل خانواده و حتی در صحنه روابط بین الملل بکار گیرند.
ما معتقدیم قرآن کریم همه نیاز‌های بشر در حوزه‌های مختلف را دارد و وظیفه داریم تعالیم و نقطه‌های حیات بخش را از آن استخراج و عملیاتی کنیم.

وی گفت: ما اوایل انقلاب تجربه کار قرآنی نداشتیم، اما اکنون ۴۰ سال تجربه داریم که دستاورد و نعمت بزرگی است و باعث می‌شود در دهه پنجم با کوله باری از تجربه برنامه ریزی کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به فعالیت‌های قرآنی انقلاب تصریح کرد: فعالیت‌های ۴۰ ساله پس از انقلاب لازم، اما کافی نیست باید جهت گیری جدیدی در دهه پنجم صورت بگیرد و آن این است که قرآن را بیشتر در صحنه عمل و واقعیت زندگی مردم ملموس کنیم.

وی در پایان گفت: بر اساس سخن حضرت آیت الله جوادی آملی که فرموند: زندگی‌های ما باید قرآنی باشد، تلاش می‌کنیم با این نگاه برنامه‌های آموزشی را در سطح کشور اجرا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار