نماینده کره شمالی در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل اعلام کرد این کشور به تلاش خود برای ایجاد مکانیسم صلح پایدار در شبه جزیره کره ادامه می‌دهد.

نماینده کره شمالی: پیونگ یانگ به تلاش برای ایجاد صلح پایدار در شبه جزیره کره ادامه می‌دهدبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نماینده کره شمالی در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل اعلام کرد پیونگ یانگ به تلاش برای ایجاد یک مکانیسم صلح پایدار و دائم در شبه جزیره کره ادامه خواهد داد.

این مقام کره شمالی همچنین یادآور شد که تنها در صورتی که آمریکا به تلاش پیونگ یانگ در این زمینه با اقدامات قابل اعتماد و عملی پاسخ دهد، روابط دو جانبه پیشرفت خواهد داشت.

این بیانیه پس از آن  منتشر شد که در هجدهم ژانویه کاخ سفید اعلام کرد نشست دوم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پایان ماه فوریه برگزار خواهد شد. با این حال زمان و مکان دقیق نشست دوم سران واشنگتن و پیونگ یانگ اعلام نشد.

پیشتر پایگاه شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت علی‌رغم این واقعیت که ظاهراً گفتگو‌های بین کره شمالی و آمریکا به بن‌بست رسیده، منابع آگاه می‌گویند دولت ترامپ سرگرم بررسی انتخاب مکان دومین دیدار سران دو کشور است. کیم جونگ اون در دیدار ماه ژوئن خود در سنگاپور با ترامپ متعهد شد در صورت اجرای وعده‌های واشنگتن مبنی بر لغو تحریم‌ها، برای خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره همکاری کند. این در حالی بود که مذاکرات آن‌ها پس از دیدار مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و کیم یونگ چول، نماینده ویژه کره شمالی در ماه نوامبر به نتیجه نرسید.

پیش از این نیز ترامپ گفته بود به احتمال زیاد در ماه ژانویه یا فوریه سال ۲۰۱۹ برای دومین بار با رهبر کره شمالی دیدار و گفتگو می‌کند.

رسانه‌های ژاپنی روز گذشته گزارش دادند که آمریکا و کره جنوبی به منظور تسهیل روند خلع سلاح شبه جزیره کره، مقیاس تمرینات نظامی مشترک خود را که قرار بود در بهار آینده برگزار شود، کاهش خواهند داد.

انتهای پیام/

پیونگ‌یانگ به دنبال صلح پایدار در شبه جزیره کره

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار