روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به دولت دونالد ترامپ توصیه کرد رویکرد خود را در قبال کره شمالی و برنامه هسته‌ای آن تغییر دهد.

آمریکا باید رویکرد خلع سلاح پیونگ یانگ را کنار بگذارد/واقعیت تلخ کره شمالی را بپذیریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی به دولت این کشور پیشنهاد کرد با «واقعیت تلخ» هسته‌ای‌شدن کره شمالی کنار بیاید و تلاش کند آن را «مدیریت» کند.

وال استریت ژورنال در ابتدا با بیان اینکه دیپلماسی فشرده یک سال گذشته از جمله اولین دیدار بین سران کره شمالی و آمریکا تنش در شبه‌جزیره کره را کاهش داده است، می‌‎افزاید: دومین دیدار کیم جونگ اون و دونالد ترامپ اواخر ماه فوریه برگزار می‌شود، اما واقعیت این است که رویکرد دیپلماسی یک سال گذشته نتوانسته است یکی از مهمترین اولویت‌های سیاست خارجی دولت ترامپ، یعنی خلع سلاح هسته‌ای کامل پیونگ یانگ،  را برآورده کند.

به نوشته وال استریت ژورنال، به نظر می‌رسد کیم جونگ اون بر خلاف یک سال گذشته  دیگر هیچ تمایلی به کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای و موشکی خود نداشته باشد.

وال استریت ژورنال  با استناد به کارشناسان سیاسی تأکید می‌کند «آمریکا باید با این واقعیت تلخ که کره شمالی زرادخانه هسته‌ای خود را نابود نمی‌کند، کنار بیاید» و در ادامه با نقد رویکرد دولت ترامپ در مواجهه با کره شمالی می‌افزاید: «هر هفته ما بر این تلاش غیرواقعی اصرار داریم که کره شمالی را خلع سلاح کنیم. در حالی که باید تهدید هسته‌ای آن را مدیریت کنیم».

ترامپ و کیم جونگ اون ۱۲ مه ۲۰۱۸ در سنگاپور برای اولین بار دیدار کردند و درباره عاری سازی هسته‌ای شبه جزیره کره به توافق‌های اولیه‌ای دست یافتند، اما تاکنون روند اوضاع نشانه‌ای از پیشرفت در این زمینه را نشان نمی‌دهد چرا که کره شمالی حرکت به سمت خلع سلاح هسته‌ای خود را به خروج آمریکا از شبه‌جزیره کره و برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور مشروط کرده است و از سوی دیگر دولت ترامپ هم قصد دارد بدون هیچگونه امتیازی پیونگ را ترغیب به کنارگذاشتن برنامه هسته‌ای و موشکی خود کند. بسیاری از کارشناسان و رسانه‌های آمریکایی بر این باورند که گفتگوهای بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن به بن بست رسیده است.

این اولین باری است که یک رئیس‌جمهور آمریکا در زمان حضور در کاخ سفید با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند. روسای جمهور قبلی آمریکا حاضر به انجام این کار نشده بودند. با این حال رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که کیم جونگ اون و دونالد ترامپ قرار است دومین دیدار خود را اواخر ماه فوریه در کشور ویتنام برگزار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار