وزارت خارجه کره جنوبی از گفتگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور و همتای آمریکایی او درباره دیدار آتی سران کره شمالی و آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کیودو، وزارت امور خارجه کره جنوبی از گفتگوی تلفنی کانگ کیونگ هوا، وزیر امور خارجه این کشور، با مایک پمپئو، همتای آمریکایی، خود خبر داد. 

این وزارتخانه اعلام کرد وزیر امور خارجه آمریکا و  همتای وی از کره جنوبی در این تماس تلفنی درباره دومین نشست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، تبادل نظر و توافق کردند تماس‌های نزدیک خود را در زمینه دستیابی به خلع سلاح کامل هسته‌ای و برقراری صلح پایدار در شبه‌جزیره کره حفظ کنند.

وزیر امور خارجه کره جنوبی در این تماس تلفنی همچنین در جریان نشست‌های کیم یونگ چول، مشاور ارشد رهبر کره شمالی، قرار گرفت که به هنگام سفر به واشنگتن در هفته گذشته برگزار شد.

به دنبال دیدار روز جمعه دونالد ترامپ و کیم یونگ چول، کاخ سفید اعلام کرد ترامپ و رهبر کره شمالی دومین نشست خود را اواخر ماه فوریه در مکانی که اعلام خواهد شد، برگزار می‌کنند. در همین حال بلومبرگ روز گذشته اعلام کرد دو طرف در ویتنام دیدار خواهند کرد.

نخستین نشست ترامپ و رهبر کره شمالی ماه ژوئن در سنگاپور برگزار شد.
­

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار