امام جمعه مشهد گفت: باید سعی شود که حقانیت اسلام در میان ادیان به اثبات برسد تا نتیجه مطلوب از همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان حاصل شود.

باید سعی شود که حقانیت اسلام در میان ادیان به اثبات برسدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در دیدار اعضای شورای علمی و برنامه ریزی همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان گفت: تائید این همایش از طرف مراجع بیانگر تبیین صحیح و برنامه ریزی خوب آن است.

وی افزود:  اینکه مراجع عظام تقلید که به ندرت برنامه‌ای را تایید کامل می‌کنند، این همایش را با چنین جملات و تشبیهاتی تایید کرده‌اند نشان از این دارد که این برنامه به خوبی تبیین و برنامه ریزی شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطر نشان کرد: حضور آیت الله عبدخدائی که هم به لحاظ علمی و هم تجربیات عینی، به واسطه حضور در واتیکان، اندوخته‌های ارزنده‌ای دارند، بر غنای این همایش می‌افزاید.

آیت الله عبدخدایی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس شورای علمی و برنامه ریزی همایش هم در این جلسه  گفت: این همایش برمبنای نص صریح قرآن و سیره مبارک امام هشتم (ع) در حوزه مناظرات و گفتگوی میان ادیان برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به جنایات علیه بشریت در قرن حاضر تصریح کرد: غرب حقوق بشر را تعریف کرده، ولی بشردیندار در آن مفهومی ندارد و همواره حقوق بشری ضد مذهب و الحادی را اشاعه داده است.

رئیس شورای علمی و برنامه ریزی همایش امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان گفت: نیمی از بشریت معتقد به خدا و دین است و باید در پی احقاق حق خود باشد، و چه بهتر که شروع این حرکت از کنار مضجع عالم آل محمد (ع) باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به محور‌های این همایش ادامه داد: ۸ پیش نشست تخصصی با حضور علما و اندیشمندان ادیان مختلف تاکنون طراحی واجرا شده که ۴ نشست خارج از کشور و در هندوستان، لبنان، مالزی و اندوزی و چهار نشست در داخل کشور برگزار شده است.

 همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان با حضور رهبران و شخصیت‌های مذهبی ادیان ابراهیمی چهارشنبه و پنج شنبه دهم و یازدهم بهمن ماه در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و بنیاد پژوهش‌های آستان قدس برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.