رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی گفت: ۱۷ هزار نفر عضو نظام مهندسی آذربایجان غربی هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، نجاتی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نظام مهندسی ساختمان مدافع حقوق شهروندان، حاکمیت و اعضای خود است تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷ هزار نفر عضو نظام مهندسی ساختمان استان هستند که نسبت به سال ۸۸ تعداد اعضا این سازمان ۴ برابر رشد داشته است‌.
 
وی با بیان اینکه صنعت ساختمان کشور سالانه ۱۰۰ الی ۱۲۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد اظهار کرد:  ۳۰۰ صنعت وابسته به صورت مستقیم و ۱۳۰۰ شغل مرتبط با صنعت ساختمان در کشور وجود دارد.
 
نجاتی با اشاره به اشتغال زایی این صنعت در کشور گفت: به ازای هر ۱۰۰ مترمربع ساخت و ساز در کشور، برای سه نفر شغل دائم ایجاد می شود.
 
وی با بیان اینکه رکود اقتصادی کشور طی چند سال گذشته سبب شده است تا اقتصاد صنعت ساختمان، دچار رخوت شود گفت: متاسفانه طی سالیان گذشته رشد قارچ گونه و نامتعارف فارغ التحصیلان  رشته های مهندسی ساختمان نیز به وخیم شدن وضعیت ساخت و ساز دامن زده است.
 
نجاتی با اشاره به اینکه اکثر تخلفات بخش ساختمان، زیر بنایی و جز تخلفات شهرسازی است یادآور شد: اکثریت ساختمان های گروه "ب" که برای سرمایه گذاری ساخته می شوند از نقشه های تهیه شده سازمان عدول می کنند.

 

 
انتهای پیام/م
 

نشست خبری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی

برچسب ها: مسکن ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.