چرا اپل نمی‌تواند در آمریکا رایانه بسازد؟

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی تحیلی از شرکت اپل دلیل عدم توانایی ساخت محصولات اپل در ایالات متحده آمریکا را بررسی کرده است.

چرا اپل نمی‌تواند در آمریکا رایانه بسازد؟به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اپل با وجود بزرگترین بازار خرید کالا‌های خود در ایالات متحده آمریکا بر طبق گزارشی که به تازگی در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده است توانایی بسیار محدودی برای تولید آیفون و رایانه‌های مک در خاک آمریکا دارد.

به نظر می‌رسد سیاست‌های اقتصادی ترامپ در مواجهه با صادرات و واردات کالا‌های مختلف که قرار بود باعث حمایت از کالا‌های داخلی ایالات متحده آمریکا شود نتیجه بالعکس داشته و غول فناوری همچون اپل را در تولید محصولات خود با مشکل مواجه کرده است. گفتنی است این مشکل تنها مختص به اپل نیست و چندین شرکت دیگر حوزه فناوری در آمریکا نیز با اعمال سوبسید‌های سنگین بر کالا‌های واراداتی و صادراتی آمریکا به خصوص از چین مجبور به پرداخت هزینه‌هایی گزاف شدند.

از زمانی که اپل شروع به ساخت ۳۰۰۰ رایانه مک در شهر آستین ایالت تگزاس کرد برای تامین پیچ مورد استفاده در ساخت رایانه‌های خود با مشکل مواجه شد، زیرا تا پیش از این با تولید رایانه‌های مک در چین و یا واردات ساده پیچ مخصوص مک از این کشور مهندسان اپل برای ساخت این محصول دچار مشکلی نبودند، ولی حالا عدم دسترسی به این ابزار تولید مک را کند کرده است.

اپل برای تامین این پیچ‌ها تماما متکی به کارخانجات چینی بود، ولی حالا ناچار به جستجو برای تولید کنندگان داخلی است و همین مسئله علاوه بر به تعویق انداختن تولیدات اپل، هزینه‌های زیادی را نیز برای این شرکت در پی داشته است. سرانجام پس از ماه‌‎ها تاخیر اپل مقداری از پیچ‌های مورد نیاز خود به کارخانه‌های چینی سفارش داد، ولی به دلیل به صرفه نبودن واردات این ابزار از چین بازاریابان اپل با سفر به نقاط مختلف ایالات متحده آمریکا موفق شدند ۲۸۰۰۰ پیچ و مهره را از طریق سازندگان آمریکایی تامین کنند. این تعداد از این ابزار به معنای اتمام مشکل تهیه آن نیست و اپل همچنان با دردسری بزرگ مواجه است.

چرا اپل نمی‌تواند در آمریکا رایانه بسازد؟
کارشناسان تحلیل بازار‌های جهانی اعتقاد دارند هزینه تولید محصولات آمریکایی در چین به دلیل وجود نیروی انسانی زیاد، ساعات کاری بالا و دستمزد‌های پایین کارگران بسیار کمتر از آمریکا است و در صورت وجود ثبات در روابط اقتصادی چین و آمریکا تولید برند‌های آمریکا در چین برای صاحبان این شرکت‌های بزرگ بسیار به صرفه‌تر است.


بیشتر بخوانید: ترامپ، اپل را قربانی لجبازی‌های خود کرد +فیلم


انتهای پیام/

اپل برای تولید رایانه‌های خود در آمریکا با چه مشکلاتی مواجه است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.