فرمانده انتظامی فارس از دستگیری سارقان ۱۷ آرایشگاه زنانه شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، سردار گودرزی فرمانده انتظامی فارس در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به متلاشی شدن باند سارقان آرایشگاه‌های زنانه در شیراز، افزود: اخیرا باندی از سارقان متشکل از ۲ نفر جوان با یک دستگاه موتورسیکلت در حالی که صورت خود را می‌پوشاندند، با ورود به آرایشگاه‌های زنانه در نقاط مختلف شهر شیراز بویژه جنوب، شرق و غرب، اقدام به تهدید افراد حاضر با سلاح سرد (قمه)، ایجاد ترس و وحشت و قدرت نمایی کرده و اموال باارزش زنان همچون طلاجات و وجه نقد را سرقت و به سرعت از محل خارج و متواری می‌شدند.

سردار گودرزی ادامه داد: با اقدامات گسترده اطلاعای و فنی ماموران پلیس آگاهی، سارقان (آ-آ) ۲۰ ساله و (ا-ک) ۱۷ ساله شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از این سارقان سلاح سرد، لباس‌های مورد استفاده در سرقت‌ها مانند کلاه کشی، نقاب، شال و هدبند و ۴ دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی فارس اضافه کرد: این متهمان به ۱۳ فقره سرقت به آرایشگاه‌های زنانه و ۴ فقره سرقت نافرجام و سرقت اموال به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شیراز اعتراف کردند.

گودرزی در خصوص کشفیات مواد مخدر در یک ماهه اخیر بیان کرد: ۳ تن مواد مخدر شامل ۲ تن و ۱۹۷ کیلوگرم تریاک، ۳۲ کیلوگرم هروئین، ۴۹ کیلوگرم حشیش و ۷۲۲ کیلوگرم سایر مواد مخدر از ۵ باند مافیایی کشف و ضبط شده است.

وی افزود: در این خصوص یک هزار و ۸۹ نفر متهم شامل قاچاقچی، حمل کننده، توزیع کننده، خرده فروش و معتاد بازداشت شده اند.

سردار گودرزی در خصوص کشفیات مواد مخدر در ۱۰ ماهه امسال تصریح کرد: در این خصوص ۷۰ باند منهدم، بالغ بر ۴۰ تن انواع مواد مخدر کشف شده، ۸۱۶ دستگاه خودرو و ۷۹ دستگاه موتورسیکلت کشف شده است.

فرمانده انتظامی فارس گفت: همچنین در این مدت ۱۴ هزار و ۹۲۸ نفر شامل قاچاقچی، حمل کننده، توزیع کننده، خرده فروش و معتاد دستگیر شده اند.

وی، درخصوص جمع آوری معتادان متجاهر افزود: امسال پلیس تعداد ۴ هزار و ۸۳۹ معتاد متجاهر (۴ هزار نفر در شیراز) جمع آوری شده اند و این در حالی است که ظرفیت اردوگاه و کمپ محل نگهداری معتادان ۲۴۰ نفر است.

کشف پرونده کلاهبرداری از طریق سایت تبلیغات محور

سردار گودرزی با اشاره به کلاهبرداری از طریق یکی از سایت‌های تبلیغات محور با وعده تسهیلات کم بهره، گفت: در این خصوص با اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم (ح-ب) در فرودگاه شیراز شناسایی و دستگیر شد.

وی تصریح کرد: این فرد با هویت جعلی (الف – ت) و مشاغل و عناوین دروغین مانند کارمند دادگستری، عضو خانواده شهدا و جانبازان خود را معرفی می‌کرده است.

فرمانده انتظامی فارس افزود: با بررسی‌های فنی بر روی صفحات مورد ادعای شاکیان در فضای مجازی، مشخص شد متهم با مراجعه به سایت‌های مختلف تبلیغات محور مربوط به شهر‌های مختلف کشور، قربانیان خود را که اقدام به درج آگهی با موضوع درخواست وام کرده بودند را انتخاب و با برقراری تماس تلفنی از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرده است.

سردار گودرزی ادامه داد: با اقدامات فنی و اطلاعاتی ماموران پلیس فتا، متهم در شیراز شناسایی و دستگیر شد.

وی بیان کرد: این متهم تاکنون به ۱۰۰ فقره کلاهبرداری با این شیوه در کشور اقرار کرده است.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه متهم تاکنون بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده است، تصریح کرد: او با این شیوه ۲ آپارتمان در تهران خریداری و به نام همسر و فرزند خود ثبت کرده بود که اسناد ملکی مربوطه توقیف شد.

کشف پرونده باند کلاهبرداری به روش اسکیمر

سردار گودرزی با اشاره به رسیدگی پرونده‌های ارسالی به پلیس فتا درخصوص برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی افراد، گفت: با بررسی‌های فنی مشخص شد برداشت با استفاده از دستگاه اسکیمر انجام شده است.

وی افزود: در این خصوص دستگاه‌های کارت خوان مورد استفاده تحت بررسی قرار گرفت و با انجام تحقیقات لازم، متهمان شناسایی و با توجه به سیار بودن موقعیت آن‌ها اغلب معابر و مسیر‌های خروجی شهر شیراز مورد بررسی میدانی کارشناسان فتا قرار گرفت.

سردار گودرزی تصریح کرد: متهمان که در جاده شیراز- سپیدان با طعمه گذاری در قالب فروش عروسک و میوه اقدام به کپی از کارت‌های بانکی مشتریان و برداشت غیرمجاز از حساب‌های آن‌ها می‌کردند شناسایی و فرد اصلی با هویت (ح-م) دستگیر و تجهیزات اسکیمر و لپ تاپ و خودرو متهم توقیف شد.

فرمانده نیروی انتظامی فارس با بیان اینکه در ۶ نفر در این خصوص دستگیر شدند، تصریح کرد: با تحقیقات و بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این افراد تعداد ۲۱ فقره کارت بانکی متعلق به شهروندان را کپی و حدود ۳ میلیارد ریال از حساب آن‌ها برداشت کرده اند.

افزایش کشفیات قاچاق کالا در فارس

سردار گودرزی در خصوص کشفیات کالای قاچاق در ۱۰ ماهه امسال نیز بیان کرد: این کشفیات نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده حدود ۳۱۹ میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: کالا‌های قاچاق کشف شده شامل پوشاک، سیگار، لوازم خانگی، تلفن همراه، لاستیک، مواد خوراکی، کفش و کالا‌های سلامت محور است.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ هزار و ۴۸۴ دستگاه خودرو توقیف شده است، افزود: ۶ هزار و ۲۵۷ نفر نیز دستگیر شده اند.

سردار گودرزی ادامه داد: پرونده‌های کلان بالای یک میلیارد ریال در زمینه قاچاق کالا ۲۴۳ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/چ

 

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار