یکی از اعضای حزب حاکم «سوسیالیست متحد» ونزوئلا از تعویق بازداشت خوآن گوآیدو، رئیس مخالفان دولت این کشور تا پس از برگزاری مذاکرات با نیکلاس مادورو خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایزابل فرنجی، یکی از اعضای حزب حاکم سوسیالیست متحد ونزوئلا معتقد است دادستانی کل کشور آمادگی دارد خوآن گوآیدو، سرکرده مخالفان دولت این کشور که با قانون‌شکنی خود را رئیس جمهور معرفی کرده است، بازداشت کند. اما دستگیری او در صورت برگزاری مذاکرات به تعویق خواهد افتاد.

فرنجی که پیشتر به عنوان وکیل دولت ونزوئلا در امور خاورمیانه فعالیت داشته است به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: دفتر دادستان کل ونزوئلا در حال صدرو حکم بازداشت گوآیدو است، اما رئیس جمهور مادورور یک فرصت به مخالفان داده تا مذاکره کنند؛ بنابراین احتمال دارد بازداشت گوآیدو به تعویق بیافتد.

این عضو حزب حاکم اظهار داشت: «در چارچوب قانون کیفری، گوآیدو یک کودتا را سازمان‌دهی کرده است. او با قانون اساسی مخالفت کرده و ضمن برقراری ارتباط با آمریکا از آن‌ها برای مداخله در امور ونزوئلا دعوت کرده است. در ونزوئلا، این خیانت محسوب می‌شود.» وی خواستار تصمیم گیری سریع دیوان عالی ونزوئلا برای مجازات گوآیدو و حامیانش شد.

خورخه آرازا، وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد مقامات دولت کاراکاس آماده هستند تا در صورت تمایل با نمایندگان مخالف سر میز مذاکره حاضر شوند.

هفته گذشته، تنش‌ها بین دولت و مخالفان در ونزوئلا افزایش یافت و باعث شد خوآن گوآیدو، رئیس مجلس ملی این کشور که هدایت مخالفان را برعهده گرفته است خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی کند. پس از این رویداد، آمریکا، اروپا و برخی کشور‌های آمریکای لاتین با مداخله در امور داخلی ونزوئلا و اعلام حمایت از گوآیدو، ریاست جمهوری او را به رسمیت شناختند.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا که سال گذشته برای یک دوره ۶ ساله دیگر در انتخابات سراسری پیروز و رئیس جمهور این کشور انتخاب شد، واشنگتن را به کودتا در کشورش متهم و دستور قطع روابط دیپلماتیک را صادر کرد.

تاکنون آمریکا، کانادا، آلبانی، آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور، گرجستان، گواتمالا، هندوراس، پاناما، پاراگوئه، پرو و تعدادی از کشور‌های دیگر، گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند. علاوه بر این، انگلیس، آلمان، فرانسه و اسپانیا اعلام کردند در صورت برگزار نشدن انتخابات جدید ظرف هشت روز، از گوایدو حمایت خواهند کرد. آمریکا و اروپا بار‌ها مدعی هستند انتخابات ونزوئلا غیرقانونی بوده است.

انتهای پیام/

بازداشت رئیس مخالفان دولت ونزوئلا به تعویق افتاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار