دبیر انجمن مدیریت سبز ایران گفت: حل مشکلات زیست محیطی در بطن فرهنگ و تاریخ کهن یزد یافت می‌شود.

تکنولوژی‌های پاک حلال مشکلات زیست محیطی نیستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد حسن امامی دبیر انجمن مدیریت سبز ایران با تاکید بر ضرورت تغییر ذهنیت جوامع بشری نسبت به تعامل با محیط زیست گفت: میزبانی شهر یزد برای برگزاری همایش بین المللی شهر‌های پایدار به طور صریح به جهانیان اعلام می‌کند که آن علمی که شما از آن به عنوان تکنولوژی‌های نو، تکنولوژی‌های پاک و تکنولوژی‌های سبز یاد می‌کنید حلال مشکلات زیست محیطی نیستند و راهکار‌های حل این مشکلات در بطن فرهنگ و تاریخ کهن یزد یافت می‌شود.

وی در حاشیه برگزاری نخستین همایش بین المللی شهر‌های پایدار جهان اظهار داشت: اگرچه با گسترش روز افزون علم‌های نوین بسیاری از مشکلات و موانع موجود بر سر راه بشر شده است، اما این علم قابلیت حل مشکلات زیست محیطی را ندارد.

 امامی با بیان اینکه عشق و عرفان با نام و سرشت یزد و یزدی‌ها آمیخته شده است، ادامه داد: عرفان و ادبیات این شهر کهن، علت مشکلات زیست محیطی و تغییر شکل طبیعت را نبود عشق میان انسان و طبیعت عنوان می‌کند و ما باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که علم نوین توانایی احیای عشق میان انسان و طبیعت را ندارد.

دبیر انجمن مدیریت سبز ایران اظهار داشت: مردم یزد در قدیم الایام از عناصر چهارگانه طبیعت نهایت استفاده را می‌کردند و بدون ایجاد مشکلات زیست محیطی به تولید انرژی می‌پرداختند این در حالی است ورود تکنولوژی جهت تولید انرژی، اثرات جبران ناپذیری را بر طبیعت تحمیل می‌کند.

امامی افزود: پس از برگزاری همایش بین المللی شهر‌های پایدار جهان، ما باید دبیرخانه‌ی علم خروج از بحران‌های زیست محیطی بر بستر فرهنگی- تاریخی یزد راخلق کنیم تا اقدامات نیکانمان را به منظور مخابره به جهانیان به زبان نوین به سرانجام برسانیم.

وی گفت: هم اکنون کارگروهی را به منظور ارائه فرهنگ سنتی یزد به زبان نوین تشکلیل داده ایم تا بتوانیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم.
انتهای پیام/ی

ورود تکنولوژی جهت تولید انرژی، اثرات جبران ناپذیری بر طبیعت دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.