به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سید جمال هادیان رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعاتدرتازهترین اظهارات خود درباره پیامکهای تبلیغاتی گفت: هرچند پیش از این نیز سامانه #۸۰۰* در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امکان مشاهده و لغو خدمات ارزش افزوده و امکان دریافت پیامکهای تبلیغاتی را از سرشمارههای دارای مجوز فراهم میکرد، اما رواج استفاده از سیم کارتهای شخصی برای ارسال پیامک تبلیغاتی و فروش کالاها و خدمات موجب گلایه و شکایت تعدادی از هموطنان شده بود.
وی افزود: هر چند سامانه ۱۹۵ شکایتهای فراوانی از مزاحمتهای این نوع پیامکها دریافت میکند،، اما تعداد شمارههای شخصی که چنین پیامکهایی ارسال میکنند بسیار زیاد است.
پیرو جلسه حضوری رئیس جمهور با وزیر و مدیران وزارت ارتباطات در این وزارتخانه و دستور رئیس جمهوری برای جلوگیری از مزاحمتهای پیامکی، سامانه خودکار تشخیص پیامکهای مزاحم در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با مشورت جمعی از صاحب نظران با تنظیمات جدید آغاز به کار کرد و اصلاحاتی نیز در فرآیند دریافت شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۹۵ اعمال شد.
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات ادامه داد: یک روز پس از دستور رئیس جمهور و با آغاز کار سامانه خودکار تشخیص پیامکهای مزاحم در همان روز اول قریب به ۵۸۰۰ سیم کارت متخلف قطع شد و در حال حاضر هم شناسایی و قطع سیم کارتهای متخلف همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از ۹ هزار سیم کارت متخلف شناسایی و قطع شده است.
وی ادامه داد: هموطنان در صورت دریافت پیامکهای تبلیغاتی مزاحم میتوانند شماره مربوطه را با استفاده از سیم کارت خودشان به سرشماره ۱۹۵ پیامک کنند تا پس از بررسی و اثبات تخلف، نسبت به قطع شماره متخلف و برخورد با صاحب آن اقدام شود. هادیان افزود: وزارت ارتباطات ارسال پیامکهای تبلیغاتی بدون اجازه دریافت کننده را مصداق تجاوز به حق الناس میداند و پیگیری و برخورد با متخلفان را در دستور کار خود قرار داده است و در مقابله با این پدیده از همه هموطنان کمک میطلبد.
انتهای پیام/