به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جعفر نعناکار مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره شرایط گارانتی گوشی سامسونگ اظهار داشت: در نتیجه بررسیهای انجام شده، نامهای به سازمان حمایت از مصرف کنندگان ارسال شد.
در این نامه توضیح دادیم که به دلیل مسایل تحریم، بسیاری از اپلیکیشنهای ایرانی امکان عرضه در یک مارکت بین المللی مانند گوگل پلی را ندارند. از سوی دیگر برخی اپلیکیشنهای بیمهای و بانکی یا حتی اپلیکیشن دولت همراه، بنا به یک سری مصلحت ها، روی مارکتهای بین المللی منتشر نمیشوند. در چنین شرایطی سامسونگ میتواند همه اینها را به عنوان یک برنامه متفرفه تلقی کرده و به این بهانه گوشی را از گارانتی خارج کند.
اکنون بند ۷ شرایط گارانتی روی سایت سامسونگ در ایران اصلاح شده و در شرایط مواردی که شامل گارانتی نمیشود به جای بند پیشین آمده است: «هزینههای مرتبط با خرابیهای ناشی از نصب هر گونه نرم افزار یا برنامه که توسط شرکت سامسونگ طراحی و تولید نشده باشد.»
نعناکار درباره تفاوتی که بند جدید در شرایط گارانتی ایجاد میکند توضیح داد: براساس شرایط جدید، اگر براثر نصب یک اپلیکیشن متفرقه، آسیبی به گوشی وارد شود، مثلا باتری آن دچار مشکل شده یا صفحه لمسی دستگاه ایراد پیدا کند، گوشی از گارانتی خارج نمیشود، اما سامسونگ حق دارد، هزینه تعمیرات را از کاربر دریافت کند.
انتهای پیام/