هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفت سازوکار ویژه مالی با ایران در ابتدا مبادلات کالا‌های انسانی را پوشش خواهد داد.

وزیر خارجه آلمان: سازوکار ویژه مالی ابتدا مبادلات کالا‌های انسانی را پوشش خواهد دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان امروز سه‌شنبه گفت فرانسه، آلمان و انگلیس در آستانه راه‌اندازی سازوکار ویژه مالی برای تسهیل تجارت با ایران هستند. وی افزود این ساختار قرار است در ابتدا مبادلات کالا‌های انسانی را پوشش دهد.

او در ادامه گفت: ایجاد کانال ویژه برای تجارت با ایران وارد مرحله جدی شده است و عملی ساختن این اقدام را بزودی خواهیم داشت.

سازوکار مالی اتحادیه اروپا بخشی از تلاش‌های این اتحادیه به منظور حمایت از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران موسوم به «برجام» است. واشنگتن در اقدامی یکجانبه در ماه می‌ سال ۲۰۱۸ اعلام کرد از برجام خارج می‌شود و طی دو مرحله تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد مقامات کاخ سفید به کشور‌های اروپایی هشدار داده‌اند در صورت راه‌اندازی سازوکار ویژه مالی با ایران به منظور دور زدن تحریم‌ها، این کشور‌ها مشمول تنبیه‌ها و مجازات آمریکا خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
شما حیوان صفتهای غربی از انسانیت بویی نبرده اید که بخواهید برای کسی اقدام انسانی انجام بدید،،همتون تروریست و فاسد و جنایتکار هستید و دستان کثیفتان به خون مردم بیگناه عراق،سوریه،یمن و افغانستان آلوده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
تحریم نفت در برابر غذا
آخرین اخبار