معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه، از آماده باش یک هزار و ۵۵۰ نفر از نیرو‌های خدمات شهری و پرسنل مناطق و سازمان‌های شهرداری برای مقابله با آبگرفتگی و پاکسازی معابر خبر داد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امیر رحیمی معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت : با همه توان با همکاری مدیریت بحران برای رفع آبگرفتگی نقاط بحرانی و حساس شهر تلاش می‌کنیم و این نقاط را شناسایی کرده ایم.

وی گفت : این تعداد نیرو متشکل از نیرو‌های خدمات شهری، اجراییات، فضای سبز، عمران، پلیس ساختمان، مسئولان ۱۳۷ و آتش نشانی شهرداری است که کار پاکسازی معابر را انجام می‌دهند.

وی افزود: با وجود بارندگی شدید، چند مورد آبگرفتگی به علت تجمع مصالح ساختمانی و تجمع زباله و نخاله ساختمانی بود که به سرعت توسط نیرو‌ها پاکسازی شد.

رحیمی تاکید کرد: با توجه به بارش باران در مناطق شهری، همه سازمان‌ها و مدیریت بحران برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی احتمالی معابر شهری در آماده باش هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری با بیان اینکه با استفاده از ماشین آلات و پمپ‌های مکنده لجن کش آبگرفتگی‌های سطح شهر رفع می‌شود، یادآور شد: هر کدام از گروه‌های مستقر در سطح شهر در قالب اکیپ خدماتی کار پاکسازی جداول و معابر و هدایت اصولی روان آب‌ها به داخل کانال‌ها را به منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد وسایل نقلیه و عابران پیاده انجام می‌دهند.

معاون خدمات شهری افزود: همچنین ماشین آلات و وسایل نقلیه سنگین شامل گریدر، لودر و بیل بکهو نیز برای مقابله با آبگرفتگی معابر عمومی شهر بکارگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: با وجود بارش شدید تمام نیرو‌های خدمات شهری تا پایان بارندگی‌ها برای بازگشایی معابر به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه مردم با ریختن زباله و نخاله در کانال‌ها و جداول سهم زیادی در آبگرفتگی معابر دارند، از مردم خواست از ریختن زباله و نخاله در معابر و جداول شهری خودداری کنند.

به گفته رحیمی، یکی از مشکلات مدیریت شهری در زمینه مقابله با آبگرفتگی معابر این است که برخی افراد که اقدام به ساخت و ساز منازل مسکونی کرده اند، خاک و نخاله ساختمانی خود را در حاشیه جداول رها می‌کنند .

 

 

انتهای پیام/د

رفع آبگرفتگی نقاط بحرانی و حساس شهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.