نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر ادامه روند برخورد قاطع و رسیدگی سریع تر گمرک با قاچاق کالا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در جمع مسئولان گمرک استان به مناسبت روز جهانی گمرک، با قدردانی از عملکرد مطلوب گمرک در خدمات رسانی به مراجعان گفت: گمرک استان سمنان علاوه برانجام وظایف اصلی خود، در نظارت بر واردات و صادرات کالا و برخورد با قاچاق و تخلفات اقتصادی عملکرد خوبی دارد و باید این روند ادامه یابد.

علی سعدالدینمدیر کل گمرک استان سمنان نیز در این دیدار از افزایش ۱۴ درصدی صادرات استان و درآمد ۲۵۰ میلیارد ریالی گمرک در ده ماهه امسال خبرداد.

وی همچنین به صادرات ۲۶۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۸ میلیون دلار از گمرک استان به بیش از ۴۵ کشور جهان در ده ماهه امسال هم اشاره کرد .

به گفته سعدالدین، هیدروکربن‌های سبک، فروسلیس، پودر‌های شوینده و کاشی و سرامیک، سیمان، گچ و سنگ‌های تزیینی از اقلام صادراتی از استان سمنان به کشور‌های ترکیه، آذربایجان، عراق، انگلیس، آلمان، تانزانیا، هنگ کنگ و افغانستان است.

سعدالدین واردات کالا به گمرک استان سمنان در ده ماهه امسال را هم ۱۱ هزار تن به ارزش ۲۸ و نیم میلیون دلار اعلام کرد و گفت:: بیشترین کالا‌های وارداتی دستگاه‌های خطوط تولید و مواد اولیه کارخانه‌های استان است.

سعدالدین همچنین از تفویض اختیار به گمرک استان درخصوص قرارداد انبار‌های اختصاصی که می‌بایست در تهران تنظیم می‌شد هم خبرداد و گفت: از اول بهمن ماه نیازی نیست تولید کنندگان، تجار و وارد کنندگان برای تنظیم قرارداد‌های انبار‌های اختصاصی به تهران مراجعه کنند چرا که این امر از گمرک استان قابل اجراست.

انتهای پیام / گ

دیدار مسئولان گمرک استان سمنان با آیت الله شاهچراغی

برچسب ها: گمرک ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.