دبیر کل کنفرانس بین المللی شهر‌های پایدار جهان گفت: همایش بین المللی شهر‌های پایدار جهان و نوزدهمین اجلاس جهانی بنیاد انرژی در یزد آغاز به کار کرد.

آغاز به کار همایش بین المللی شهر‌های پایدار جهان به میزبانی استان یزدجعفر امینی مقدم دبیر کل کنفرانس بین المللی شهر‌های پایدار جهان در استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، از آغاز به کار  همایش بین المللی شهر‌های پایدار جهان و نوزدهمین اجلاس جهانی بنیاد انرژی در یزد خبر داد وگفت: در دی ماه سال ۱۳۹۶ استان یزد از سوی بنیاد جهانی انرژی به عنوان پایتخت جهانی شهر‌های پایدار در سال ۲۰۱۹ انتخاب شده است و دلیل این ابنیه تاریخی و قدمت فرهنگی دیرینه استان است.

وی افزود: بنیاد جهانی انرژی معتبرترین مرجع ارزیابی طرح‌های زیست محیطی در جهان است که یکصد و ۸۲ کشور جهان در آن عضو هستند.

امینی مقدم تصریح کرد: در نوزدهمین اجلاس جهانی بنیاد انرژی تیمی هشتاد نفره متشکل از رئیس بنیاد جهانی انرژی، جمعی از شهرداران شهر‌های پایدار در جهان و کشور‌های عضو حضور دارند.

وی افزود: در این همایش دو روزه نزدیک به ۷۰ نفر از متخصصان جهانی حوزه‌ی انرژی‌های پایدار و اساتید دانشگاه‌های ۲۵ کشور جهان و همچنین مسئولان و صاحب نظرانی از سراسر کشور حضور دارند.

وی گفت: در این رویداد بزرگ جهانی، شهر یزد به عنوان پایتخت شهر‌های پایدار جهان معرفی و همچنین از بهترین عملکرد‌های ارزیابی شده در حوزه انرژی پایدار تقدیر می‌شود.

دبیر کل کنفرانس بین المللی شهر‌های پایدار جهان در استان یزد ادامه داد: انتقال تکنولوژی و دانش ساختمان سازی از خارج به استان و انتقال تجربیات استان به سایر کشور‌ها از جمله آورد‌ها و مزایای انتخاب استان به عنوان پایتخت جهانی شهر‌های پایدار در سال ۲۰۱۹ است.

لازم بذکر است: همایش بین المللی شهر‌های پایدار جهان و نوزدهمین اجلاس جهانی بنیاد انرژی از امروز هشتم  آغاز شده و تا فردا نهم بهمن ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ی

برگزاری همایش بین المللی شهرهای پایدار جهان به میزبانی یزد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.