رئیس مخالفان دولت ونزوئلا مدعی شد برای برکناری اجباری رئیس‌جمهور قانونی این کشور در حال مذاکره محرمانه با مقامات نظامی ارتش است.

فراخوان رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا به تظاهرات علیه دولت قانونیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «خوان گوایدو» رئیس مخالفان دولت ونزوئلا مدعی شد در حال مذاکره محرمانه با مقامات دولت و ارتش است تا نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور را مجبور به کناره‌گیری کند.

خوان گوایدو  چهارشنبه گذشته در اقدامی غیرقانونی و با چراغ سبز آمریکا، اروپا و برخی از کشورهای منطقه خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا معرفی کرد. در حالی که مردم ونزوئلا چند ماه گذشته در انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری با رأی قاطع، نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کردند.

رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا در گفتگو با روزنامه واشنگتن پُست درباره تلاش برای برکناری رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا گفت: «ما در حال گفتگو با مقامات دولتی، افسران ارتش، و کارمندان دولت هستیم...این موضوع بسیار حساس و امنیت شخصی افراد در معرض خطر است. ما با آنها در ارتباط هستیم اما با احتیاط».

خوان گوایدو در حالی مدعی مذاکره با مقامات نظامی ارتش ونزوئلا برای سرنگونی دولت مادورو شده است که ارتش و نیروهای مسلح ونزوئلا چهارشنبه گذشته بلافاصله پس از اعلام ریاست‌جمهوری او، اعلام کردند از نیکلاس مادورو، قانون اساسی و حاکمیت ملی این کشور با تمام توان حمایت خواهند کرد.

وی همچنین در ادامه اقدامات غیرقانونی و ساختارشکنانه خود با انتشار پیامی تصویری از مردم ونزوئلا خواست روز چهارشنبه و شنبه آینده علیه دولت قانونی ونزوئلا به خیابان‌ها بیایند.

هم‌اکنون آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی و منطقه، خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده را رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌دانند، اما روسیه، ایران، چین، ترکیه، مکزیک، و کشورهای دیگر اعلام کردند نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

انتهای پیام/

ادعای خوان گوایدو درباره تلاش برای برکناری مادورو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
چه وطن فروشی این دیگه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۱۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
این فردهم کسی مثل مسعودرجوی خائن است ...
آخرین اخبار