رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: عمده بار در کشور با حمل و نقل زمینی جابه‌جا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در بازدید از ایستگاه اردبیل راه‌آهن اردبیل ـ. میانه جابه‌جایی ۱۲ درصدی بار از شبکه ریلی کشور را نامطلوب دانست و اظهار داشت: عمده بار در کشور با حمل و نقل زمینی جابه‌جا می‌شود و جاده‌ها کشش این میزان جابه‌جایی را ندارند.

وی افزود: نتیجه این حجم جابه‌جایی ۱۷ هزار کشته و نزدیک به سه برابر این میزان مجروح در جاده‌هاست و این وضعیت در حالی بوده که کشور‌های توسعه یافته توجه ویژه به شبکه ریلی به دلیل سرعت و امنیت آن دارند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر نگاه مجلس و دولت به توسعه شبکه ریلی نقطه قوتی برای اتصال کانون‌های بار و مراکز استان‌هاست، تصریح کرد: در کشور هدف‌گذاری صحیحی به این منظور مشاهده می‌شود.

رضایی با اشاره به تامین مالی خط ریلی اردبیل ـ. میانه گفت: این پروژه با وجود سنگین بودن و واقع شدن در مسیر کوهستانی فعال‌ترین پروژه ریلی کشور است و تا شهریورماه سال آینده حد فاصل اردبیل ـ. فیروزآباد ریل‌گذاری می‌شود.

وی اظهار کرد: اردبیل ـ. میانه در ادامه با اتصال به مغان منجر به اتصال ریلی اردبیل به جمهوری آذربایجان شده و توسعه مطلوبی را رقم خواهد زد که منابع مالی و شکل اجرا به مراتب راحت‌تر از اردبیل ـ. میانه خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاصله ایستگاه اردبیل از شهر بیان کرد: شبکه ریلی با هدف تسهیل دسترسی مردم اجرا می‌شود و لازم است ایستگاه مناسب و نزدیک شهر پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/ح

حد فاصل اردبیل ـ. فیروزآباد ریل‌گذاری می‌شود

برچسب ها: حمل و نقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.