سرپرست فرمانداری دزفول از ارزیابی و پایش روستا‌های همجوار رودخانه دز به منظور مقابله با خسارت‌های سیلاب احتمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد حیدری، سرپرست فرمانداری دزفول گفت: بازدید هوایی به همراه برخی از اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان ارزیابی دقیقی از وضعیت روستا‌های همجوار رودخانه دز و نقاط بحران‌زا دریافت کردی و آنالیز دقیقی از وضعیت و واقعیت‌های رفتاری رودخانه دز دریافت شد که قطعا در تصمیم گیری‌های ستاد بحران شهرستان تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: کلیه دستگاه‌های اجرایی شهرستان با تمام توان و امکانات موجود درصدد ترمیم، بهسازی و نوسازی سیل بند‌های در مسیر رود دز هستند که تا پایان یکشنبه ادامه خواهد داشت.

حیدری بیان داشت: بخشی از دیواره سیل بند زاویه‌ها دچار شکستگی شده که هر لحظه امکان رانش سیل بند‌ها وجود داشت که  تاحدزیادی ترمیم شد و ماشین آلات و امکانات شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری نیز درمسیر سیل بند‌ها به حالت آماده باش هستند و عملیات انحراف آب و ایجاد مسیر جدید برای عبور جریان آب در ساحل شرقی رودخانه در حوالی روستای گاومیش آباد شرقی، به وسیله ماشین آلات سنگین شرکت بهره برداری آب شمال خوزستان در حال انجام است.

سرپرست فرمانداری دزفول تاکید کرد: حضور تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان ضروری و الزامی است و هر مدیری موظف است در برنامه ریزی‌های خود به گونه‌ای عمل نماید تا هیچ اتفاقی برای هیچ شهروندی رخ ندهد و اگر خسارتی به بار آمد، کمترین حجم را دارا باشد.

وی در پایان گفت: برگزاری هرگونه تور گردشگری در روز‌های بارانی و بدون هماهنگی با هلال احمر شهرستان، اداره میراث و سازمان هواشناسی ممنوع است.

انتهای پیام/م

آمادگی برای حوادث احتمالی در دزفول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.