درصد برخورداری روستا‌های بوکان از راه آسفالته، ۹ درصد کمتر از میانگین کشوری است

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوکان گفت: درصد برخورداری روستا‌های این شهرستان از راه آسفالته، ۹ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

حسین بیادار رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوکان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، با بیان اینکه طول کل راه‌های این شهرستان، ۷٨۰ کیلومتر بوده که از این مقدار ۶۳۷ کیلومتر را راه‌های روستایی به خود اختصاص داده و مابقی نیز راه اصلی، فرعی و بزرگراه است، اذعان داشت: از مجموع راه‌های روستایی به طول ۳۷۵.۵ کیلومتر آسفالت شده و ۱۶۳ کیلومتر آن شوسه و همچنین ۱۱۷ کیلومتر آن نیز نیمه شوسه و نیمه خاکی می‌باشد.

وی با اعلام اینکه بر اساس حجمی، درصد برخورداری این شهرستان از راه‌های روستایی آسفالته نسبت به کل راه‌های روستایی ۵۶ درصد می‌باشد که در مقایسه با میانگین کشوری به میزان ۶۵ درصد، حدود ۹ درصد کمتر می‌باشد، افزود: این مقدار بر اساس شاخص برخورداری از آسفالت نسبت به جمعیت، ٨۲ درصد است که این آمار نشان می‌دهد روستا‌های پر جمعیت، در اولویت استفاده از راه آسفالته بوده اند.

۰/۷ درصد راه‌های بوکان بزرگراه هستند



بیادار با اشاره به اینکه تنها ۱۲ کیلومتر از جاده‌های بوکان بزرگراه هستند که ۱۰ کیلومتر آن در محور بوکان-میاندوآب و دو کیلومتر نیز در ابتدای محور بوکان-سقز قرار دارد، افزود: این مقدار ۰/۷ درصد کل راه‌های این شهرستان را شامل می‌شود.

رئیس اداره حمل و نقل جاده‌ای بوکان در خصوص نقاط حادثه خیز جاده‌های این شهرستان را، پیچ ملالر در محور بوکان-میاندوآب و پیچ‌های اوطمیش و کانی تومار در محور فرعی بوکان-مهاباد اعلام کرد و تصریح کرد: پیچ ملالر تنها با احداث آزاد راه حذف می‌شود، اما اقدامات آشکار سازی آن همچون ایجاد تابلو‌های اطلاعاتی اخطاری، شیار‌های لرزاننده و خط کشی سه خطه انجام پذیرفته است. همچنین در پیچ‌های اوطمیش و کانی تومار نیز تاکنون فقط اقدامات آشکار سازی انجام شده است.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجر پذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: حمل و نقل ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.