رشد ۸۴ درصدی روستا‌های آسفالته بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه از رشد ۸۴ درصدی روستا‌های آسفالته بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی خبر داد.

صادق حبیب زاده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کشور و در زیرمجموعه حوزه راهداری است چرا که ارائه گزارشی از آمار و اطلاعات قبل و بعد انقلاب خود نمونه بارزی از دستاورد‌ها علی الخصوص در بخش راه و راهداری است.

وی با بیان رشد ۸۴ درصدی روستا‌های آسفالته بعد از انقلاب در شهرستان ارومیه تصریح کرد: مجموع کل روستا‌های آسفالته قبل انقلاب ۱۰۱ روستا بوده که این رقم در سال‌های بعد انقلاب تاکنون به ۴۲۰ روستا رسیده است.

حبیب زاده در ادامه با اشاره به تشریح جزئیات آسفالت راه‌های روستایی بعد انقلاب توضیح داد: با توجه به آمار ده ساله حوزه راهداری، میزان پیشرفت عمران و آبادانی روستا‌ها براساس معیارآسفالت تعداد روستا‌ها از سال ۵۷ تا سال ۶۷ به میزان ۱۸ درصد رشد، از سال ۶۷ تا ۷۷ به میزان ۲۳ درصد و این مقدار از سال ۷۷ تا ۸۷ با رشد ۴۵ درصدی و در نهایت براساس آخرین گزارش آماری این میزان در سال ۸۷ تا ۹۷ به رشد ۸۴ درصد دست یافته است که این خود گویای دستاورد‌های انقلاب اسلامی و توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران به بحث توسعه روستایی است.

این مقام مسئول در ادامه خبر از ۲۰ پروژه آماده افتتاح شهرستان ارومیه در ایام دهه فجر یاد کرد و افزود: این پروژه‌ها در بخش‌های مرکزی، انزل، نازلو و سیلوانا با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آماده افتتاح و بهره برداری هستند.

رئیس اداره در ادامه به بهره مندی ۹۱ درصدی خانوار روستایی از راه آسفالته اشاره کرد و یادآور شد: پیشرفت آمار روستا‌های آسفالته قبل از انقلاب از ۱۷ درصد به ۶۹ درصد قابل ملاحظه است.

حبیب زاده در پایان نگاه گذرایی به ۲۸ پروژه به اتمام رسیده طی دو سال اخیر کرد و این چنین خاتمه داد: طی سال ۹۶ و ۹۷، ۲۸ پروژه عمرانی در بخش‌های مختلف شهرستان ارومیه با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد ریال به اتمام رسیده و ۱۵ هزار خانوار روستایی از مزایای راه آسفالته مناسب و مطابق با شاخص‌های استاندارد کشوری برخوردار شدند.
 
انتهای پیام/م

 

افزایش تعداد روستا آسفالته

برچسب ها: حمل و نقل ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.