رئیس دامپزشکی اسدآباد از انجام منظم کنترل و مراقبت بیماری های دامی در اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد خبر داد.

کنترل و مراقبت بیماری های دامی در اسدآبادعادل بصیری ،رئیس دامپزشکی اسدآباد در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت:کنترل و مراقبت منظم انواع بیماریهای دامی بصورت روزانه توسط کارشناسان دامپزشکی مورد پایش، مراقبت و گزارش دهی قرار می گیرند.

وی بیان کرد: اقدامات کنترلی بر روی انواع بیماریهای دامی و مشترک نظیر تب برفکی، سل، تب مالت، آنفلوانزای پرندگان،هاری، مشمشه، آبله گوسفند و بز و تب کریمه کنگو انجام می شود.

رئیس دامپزشکی اسدآباد اظهار داشت: باتوجه به حجم وسیع و گسترده دام های اهلی نمی توان همه آنها را تحت مراقبت و کنترل درآورد و به همین دلیل سعی می شود کانون های بیماریهای دامی در سنوات گذشته و همچنین بررسی موارد گزارش رسیده توسط کارشناسان بخش خصوصی در اولویت برنامه کاری کارشناسان قرار گرفته تا انجام پایش و مراقبت بازدهی مناسب تری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به سرعت انتشار بیماری ها، اگر اقدامات مناسب و به موقع انجام نشود شاهد گسترش و انتشار بیماری ها خواهیم بود.

بصیری افزود: با  وجود یک سیستم جامع و کامل گزارش گیری در سازمان دامپزشکی کشور، بیماریهای حادث شده در نقاط مختلف کشور توسط کارشناسان به صورت آنلاین و لحظه ای در سامانه ثبت شده و امکان تصمیم گیری سریع را به مسئولین استانی و کشوری فراهم می آورد.

رئیس دامپزشکی اسدآباد  ضمن اشاره به اینکه با انجام پایش و مراقبت های منظم در واحدهای تحت پوشش، خوشبختانه مشکلی در حوزه انتشار بیماری های دامی و مشترک در منطقه نداریم اظهار داشت: نظارت های بهداشتی بر انواع دام و فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان توسط کارشناسان این اداره با کمال قوت در حال انجام است.

انتهای پیام/د.ا

انجام منظم کنترل و مراقبت بیماری های دامی در اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.