استاندار خراسان رضوی گفت:شناخت جامع از شرایط فرهنگی استان به منظور اتخاذ تصمیم خردمندانه ضروری است.
 
مسئول فرهنگ عامه مردم هستیم/تاثیر اقتصاد بر فرهنگ امری غیر قابل اجتناب استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، علی رضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: ما همه خادمان امام رضا (ع) هستیم و باید در جهت ارتقا فرهنگ رضوی تلاش کنیم و از جامعه خود شناخت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر به درستی در این حوزه عمل کنیم هر زائری که وارد خراسان رضوی می‌شود، بهره‌ای از این فرهنگ می‌گیرد و با خود دستاوردی فرهنگی را خواهد برد.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید بررسی کنیم که در چه جامعه‌ای زندگی می‌کنیم و زیر پوست شهر‌های ما چه می‌گذرد. باید مطالعات آسیب‌شناسی که در سال گذشته صورت گرفت، یادآوری شود که آیا ما موفق شدیم در این حوزه کار کنیم؟ این نکته مهمی است و تا زمانی که ما شناخت نداشته باشیم، نمی‌توانیم تصمیمات خردمندانه بگیریم. این شناخت جزء وظایف شورای فرهنگ عمومی است.

رزم‌حسینی با بیان این که قانون‌گذار به خوبی مسئولیت فرهنگ استان‌ها را در شورای فرهنگ عمومی قرار داده ، افزود: تمام ارکان حکومتی در این شورا حضور دارند.

وی با بیان اینکه مسئول فرهنگ عامه مردم هستیم، تصریح کرد: ما باید کاربردی کار کنیم، زیر پوست شهر‌ها را بشناسیم و بررسی کنیم که وضعیت کاهنده یا فزاینده بوده و چگونه فزاینده یا کاهنده شده است که بر اساس آن می‌توانیم تصمیمات عاقلانه بگیریم.

استاندار خراسان رضوی گفت: تمام کار‌ها در حوزه کارگروه‌های تخصصی و دستگاه‌های اجرایی اجرا می‌شود. در شورای فرهنگ عمومی باید از این تشریفاتی بودن خارج شویم و عملگرایانه عمل کنیم. تاکنون چنین بوده و باید بتوانیم آن را دنبال کنیم.

استاندار خراسان رضوی تاثیر اقتصاد بر فرهنگ را امری غیر قابل اجتناب دانست و با تاکید بر اینکه باید عملگرایانه و کاربردی کار کنیم، خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم اقتصاد مردم را تقویت کنیم به طور قطع تاثیر خود را در سایر حوزه‌ها نیز می‌گذارد و به همین منظور نخستین تفاهم نامه تعیین معین اقتصاد مقاومتی را در جلسه شورای فرهنگ عمومی به امضا رساندیم.

رزم حسینی با توضیح اینکه در راستای توسعه خراسان رضوی، این خطه را به ۱۲ منطقه اقتصادی تقسیم کردیم و تلاش بر آن است که الگوی توسعه قلعه گنج کرمان را در این استان در سطح وسیعی اجرایی کنیم، افزود: در این راستا برای هر یک از این ۱۲ منطقه اقتصادی یک مجموعه توانمند اقتصادی را به عنوان معین اقتصاد مقاومتی تعیین می‌کنیم تا توسعه منطقه را بر اساس ظرفیت‌های منطقه و کمک مردم انجام دهد.
 
وی تصریح کرد: ما امروز در خراسان رضوی ۳ هزار میلیارد یارانه توزیع می‌کنیم که تاثیر چندانی نیز در اقتصاد خانوار ندارد. ما با همان مدل ۱۲ منطقه اقتصادی می‌توانیم عمل کنیم که این الگو در کرمان ۵ سال طول کشید که امروز دستاورد آن را می‌بینیم.
 
استاندار خراسان رضوی گفت: محور اصلی در این طرح توانمندسازی جوامع محلی و رفع محرومیت مناطق است که با توان و ظرفیت معین‌های اقتصادی که تعیین می‌شود این امر محقق می‌شود.
 
رزم حسینی افزود: امروز زمان اجرا است و باید همه توان و ظرفیت در بخش‌های مختلف دولتی، خصوصی و عمومی و نیز عموم مردم به میدان آمده و در مسیر توسعه قرار گیرد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

امروز زمان اجرا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.