امام جمعه مشهد گفت:با توجه به تجارب ارزنده استاندار خراسان رضوی در کرمان، این مرحله، مرحله عملیاتی اقتصاد مقاومتی است.
 
امید است با اجرایی شدن طرح استاندار خراسان رضوی، طعم اقتصاد مقاومتی را بچشیم/هیچ‌گونه تحمیل سیاسی و شخصی در حوزه اجرایی نداشته و ندارمبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به جایگاه مشهد گفت: باید توجه داشت مبادا برنامه‌ای تحت عنوان توسعه یا فعالیت‌های آزاد به بروز خلاف، منکر و یا فسادی منجر شود و بیش از آن، حفظ موقعیت، شأن و جایگاه امام هشتم (ع) است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این شهر متعلق به امام علی ابن موسی‌الرضا (ع) و به نام نامی حضرت است و ویژگی و خصوصیت ذاتی و اصلی این شهر نیز «زیارت» است؛ در تمامی برنامه‌های توسعه‌ای به‌ویژه طرح مورد تفاهم استانداری و شهرداری مشهد در توسعه منطقه ۳ و محرومیت‌زدایی، نام و شأن امام رضا (ع) محفوظ و مدنظر باشد.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه هیچ خط قرمزی جز امام رضا (ع) وجود ندارد، گفت: امید است همه ما با تمام امکانات و ظرفیت‌ها در خدمت به حضرت، زائران و مجاوران ایشان و تقویت ارزش‌های دینی و انسانی قدم برداریم و به‌عنوان خادم امام رضا (ع) همه در کنار هم بتوانیم در حوزه معیشت مردم و فقرزدایی از جامعه، تحولی قابل‌قبول ایجاد کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به ساخت‌وساز‌های شهر مشهد و برخی انتقادات در این حوزه، افزود: باید ساخت‌وساز‌ها در این شهر با نظارت شهرداری و بر اساس برنامه‌ای تعیین‌شده بر محور حفظ هویت شهر امام رضا (ع) انجام شود.

وی بر ضرورت توسعه انس با قرآن در بین دانش آموزان و دانشجویان تأکید و تصریح کرد: آنچه تا امروز در شورای توسعه قرآنی انجام‌گرفته کافی نیست و باید فعالیت‌های بیشتری انجام شود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که دو حوزه آموزش‌وپرورش و دانشگاه، دو میدان مهم قرآنی ما هستند، گفت: شورای توسعه قرآنی باید به‌طورجدی وارد این دو حوزه شده، فعالیت‌ها گسترش یابد و از ظرفیت نهاد‌های عمومی و مردمی در این راستا نیز بهره گرفته شود.

آیت الله علم الهدی به انتصاب علیرضا رزم حسینی به‌عنوان استاندار خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: وی شخصیتی ارزشی و جبهه‌ای است که در فرماندهی دوران دفاع مقدس در جنگ تحمیلی موفقیت‌های چشمگیری داشته و به‌عنوان وارث شهدای هشت سال دفاع مقدس، امروز در این نظام عهده‌دار رسالت و مسؤولیت است.
 
وی با اشاره شخصیت جهادی رزم حسینی، تصریح کرد: امیدواریم حضور وی در خراسان رضوی منشأ بسیاری از خیرات و برکات در این استان قرار گیرد؛ ما نیز مصمم هستیم با تمام ظرفیت اجتماعی و وجودی خود به وی کمک کنیم، امید است با روحیه عمل‌گرایانه و جهادی که استاندار خراسان رضوی دارد، موفق به اجرای برنامه‌های توسعه‌ای خود شود.

امام جمعه مشهد گفت: به‌عنوان نماینده مقام معظم رهبری در استان، تاکنون هیچ‌گونه تحمیل سیاسی و شخصی در حوزه اجرایی نداشته و ندارم، اما برای کمک و یاری، با همه ظرفیت‌های اجتماعی پیش خواهیم آمد.

انتهای پیام//ج.ر
 
آموزش‌وپرورش و دانشگاه، دو میدان مهم قرآنی ما هستند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.