در تازه‌ترین اقدام آمریکا و کشور‌های غربی علیه رئیس‌جمهور و دولت قانونی ونزوئلا، بانک مرکزی انگلیس ذخایر ارزی این کشور را مسدود کرد.

انگلیس ۱/۲ میلیارد دلار ذخیره طلای ونزوئلا را مسدود کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه حمایت آمریکا و کشور‌های اروپایی از کودتای سیاسی در ونزوئلا منابع آگاه از اقدام بانک مرکزی انگلیس به مسدودکردن سرمایه‌های ارزی ونزوئلا خبر می‌دهند.

وب‌سایت «بلومبرگ» روز شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در پی لابی‌گری مقامات ارشد آمریکا از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با همتایان انگلیسی خود برای محروم‌کردن ونزوئلا از دارایی‌های خارجی‌اش، بانک مرکزی انگلیس موسوم به «بانک انگلستان» به درخواست رسمی نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا برای انتقال ذخایر ارزی کشورش مخالفت کرده است.

به نوشته بلومبرگ مقامات آمریکایی تلاش دارند دارایی‌های ارزی ونزوئلا را که بیشتر در قالب طلا در بانک‌های کشور‌های مختلف نگهداری می‌شود به «خوان گوآیدو»، رئیس‌جمهور خودخوانده منتقل کنند. دولت ونزوئلا نزدیک به ۸ میلیارد دلار سرمایه ارزی دارد که ۱/۲ میلیارد دلار آن در قالب ذخیره طلا در بانک مرکزی انگلیس نگهداری می‌شود. بخش دیگری از این سرمایه نیز در قالب طلا در بانک‌های ترکیه قرار دارد.

بنا به این گزارش آمریکا در حال فشار بین‌المللی برای ترغیب ترکیه، روسیه و چین است تا از ورود این سرمایه‌های ارزی به کشور ونزوئلا جلوگیری شود.

بانک مرکزی انگلیس تاکنون به این خبر واکنشی نشان نداده است، اما وزارت خزانه‌داری آمریکا پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود آمریکا از تمام ابزار‌های اقتصادی و سیاسی استفاده خواهد کرد تا دارایی‌ها و سرمایه‌های خارجی دولت ونزوئلا را به خوان گوآیدو منتقل کند.

 خوان گوایدو، رئیس مخالفان دولت قانونی نیکلاس مادورو چهارشنبه گذشته در اقدامی غیرقانونی و با حمایت کامل آمریکا، کشور‌های اروپایی و برخی از کشور‌های منطقه، خود را رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد.

این کودتای سیاسی آمریکا و کشور‌های غربی علیه دولت قانونی ونزوئلا در حالی صورت می‌گیرد که مردم ونزوئلا چند ماه پیش در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا انتخاب کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۵۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
وقتی دست آمریکا و انگلیس در هم گره خورده یعنی همین که : شریک دزد و رئیس قافله این دو از سر یک چشمه با هم آب می خورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
غارت ها شروع شد .شروع شد بلوکه کردن اموالشون .به هربهانه ای دزدی می کنن
آخرین اخبار