مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ساری به سامانه آبیاری نوین مجهز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اجرای موفق طرح‌های تجمیعی و آبیاری تحت فشار نوین در شهرستان ساری، گفت: طرح‌های آبیاری کم فشار در ۷۸۰ هکتار از اراضی زراعی با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و آبیاری تحت فشار در ۷۲۰ هزار هکتار از باغات شهرستان ساری با اعتبار ۶۸ میلیارد ریال اجرا یا در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه محدودیت اعتباری برای اجرای این طرح‌ها وجود ندارد، افزود: حدود ۱۲۲ میلیارد ریال در اختیار پروژه‌های زیربنایی این شهرستان قرار گرفت که ۱۰۳ میلیارد آن در بخش طرح‌های آبیاری نوین کم فشار و تحت فشار هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری درباره پروژه‌های شاخص آبیاری شهرستان ساری گفت: طرح آبیاری کم فشار روستای قادیکلا در ۱۹۰ هکتار اراضی با پیشرفت ۹۵ درصدی و آبیاری تحت فشار روستای آبندانکش در ۱۱۷ هکتار باغات این روستا و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد با اعتبار ۱۳.۸ میلیارد ریال در حال اجراست.

پورفلاح افزود: تعادل بخشی در منطقه به لحاظ برداشت از آب‌های زیرزمینی صورت گرفته که انتظار است با تلاش بیشتر در راستای توسعه طرح‌های تجمیعی گام‌های موثرتری برداشته شود.

انتهای پیام/ م

تجهیز هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ساری به سامانه آبیاری نوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار