رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: ۳۶ مدال رنگارنگ حاصل تلاش چهل ساله ورزشکاران استان از آوردگاه‌های مهم المپیک، پارالمپیک، بازی‌های آسیایی و پارآسیایی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر پیران، رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: از این تعداد مدال رنگارنگ پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ۲۰ مدال طلا رهاورد تلاش دلیرمردان و حماسه سازان عرصه ورزش استان در این بازی‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۱۱ بار ورزشکاران استان اردبیل به بازی‌های المپیک اعزام شده اند که احد پازاج سه بار؛ احد جوانصالحی، حسین رضازاده و علی اشکانی هر کدام دو بار و سعید محمدپور و سجاد انوشیروانی هر کدام یک بار به بازی‌های المپیک اعزام شده اند.

وی با اشاره به اینکه ثمره این حضور کسب ۳ مدال طلا و یک مدال نقره بوده است، اضافه کرد: حسین رضازاده دو مدال طلا، سعید محمدپور یک مدال طلا و سجاد انوشیروانی یک مدال نقره در این بازی‌ها کسب کرده اند.

پیران با اشاره به اینکه در مدت ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۵ بار مربیان به عنوان کادر فنی به مسابقات المپیک اعزام شده اند، تصریح کرد: یعثوب جوانصالحی دو بار، احد پازاج، حسین رضازاده و سجاد انوشیروانی هر کدام یک بار به عنوان کادر فنی به مسابقات المپیک اعزام شده اند.

رئیس ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه در این مدت ۷ بار ورزشکاران استان به بازی‌های پارالمپیک اعزام شده اند که حاصل آن ۱۱ مدال رنگارنگ بوده است، اظهار کرد: مجید فرزین سه بار، جلیل باقری جدی و قادر مدبر هر کدام دو بار به مسابقات پارالمپیک راه یافته اند که قادر مدبر ۵ مدال طلا و یک مدال برنز، جلیل باقری جدی یک مدال طلا و یک مدال نقره و مجید فرزین دو طلا و یک مدال نقره کسب کرده اند.

به گفته پیران، داود بهتاج تنها مربی استان است که ۴ بار در قالب کادر فنی به بازی‌های پارالمپیک اعزام شده است که این تعداد حضور در نوع خود یک رکورد برای ورزش استان محسوب می‌شود.

رئیس ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه در عمر ۴۰ ساله نظام جمهوری اسلامی، ۹ بار ورزشکاران استان اردبیل در بازی‌های آسیایی موفق به کسب مدال شده اند، تصریح کرد: حسین رضازاده سه بار و احد جوانصالحی، احد پازاج، علی دایی، سجاد انوشیروانی، افشین بیابانگرد و سعید علی حسینی هر کدام یکبار دربازی‌های آسیایی حضور یافته اند.

پیران افزود: در بازی‌های آسیایی حسین رضازاده دو مدال طلا و یک مدال برنز، علی دایی یک مدال طلا، سعید علی حسینی یک مدال نقره و احد جوانصالحی، احد پازاج، سجاد انوشیروانی افشین بیابانگرد هر کدام یک مدال برنز برای استان اردبیل کسب کرده اند.

به گفته وی، احد پازاج دوبار و علی اشکانی یکبار به عنوان کادر فنی در مسابقات آسیایی حضور یافته اند.

رئیس ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه بعد از پیروی انقلاب اسلامی ورزشکاران اعزامی استان به بازی‌های پارآسیایی ۱۲ مدال رنگارنگ این بازی‌ها را به دست آورده اند، ادامه داد: جلیل باقری جدی سه بار، مجید فرزین، حسن جعفری و مصطفی شهبازی هر کدام دو بار، محسن طلوعی و محمد پرنیا هر کدام یکبار به مسابقات پارآسیایی راه یافته اند.

پیران اضافه کرد: جلیل باقری جدی دو مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز، مجید فرزین یک مدال طلا و یک مدال نقره، مصطفی شهبازی در گلبال تیمی یک مدال طلا و یک مدال برنز، حسن جعفری در گلبال تیمی دو مدال طلا، محسن طلوعی یک مدال طلا و محمد پرنیا در گلبال تیمی یک مدال طلا برای ایران و استان اردبیل کسب کرده اند.

انتهای پیام/ح

اعزام ۱۱ بار ورزشکاران استان اردبیل به بازی‌های المپیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار