همزمان با بزرگداشت حماسه اسلامی تاریخی ششم بهمن سال ۶۰ آمل، زنگ حماسه ومقاومت به صورت نمادین در مدارس مازندران نواخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، زنگ حماسه ومقاومت به صورت نمادین در دبیرستان شهید سقا علیزاده از شهدای حماسه ششم بهمن آمل به یاد ۴۱ شهید حماسه ششم بهمن سال  ۶۰ در بیش از ۴ هزار مدرسه مازندران به صدا درآمد.

حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی امام جمعه آمل در این مراسم با تجلیل از مقام شامخ ۴۱ شهید روز ششم بهمن سال ۶۰ این شهرستان گفت: این حماسه که با جانفشانی‌های مردم درحفظ انقلاب ورهبری بوده است تا همیشه تاریخ ماندگار خواهد ماند.

وی افزود: حماسه ششم بهمن آمل، همانند دیگرحماسه آفرینی‌های مردم هوشیارما، نشان از شعور آگاهی وحضوردرصحنه‌های حساس انقلاب است که شکوه وعزت وآبادانی را برای مردم وکشور به ارمغان می‌آورد.

حجت الاسلام مرتضوی گفت: حماسه ششم بهمن سال ۶۰ مردم آمل یک رخداداد مهم تاریخی و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی باقی می‌ماند و سرمایه‌ای بزرگ برای همه ما است.

امام جمعه آمل افزود: امروز خاطره ششم بهمن سال ۶۰ آمل را در حالی گرامی می‌داریم که گام‌های بلندمان درعرصه توسعه مدیون انسان‌های وارسته‌ای است که خاطره حضورشکوهمندشان چراغی فرا روی آینده‌ای روشن است.

حجت الاسلام مرتضوی گفت: حماسه بزرگ و تاریخی مردم آمل آنقدر عظمت داشت که حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی در وصیت نامه سیاسی و الهی شان از این حماسه یاد کردند.

وی افزود: امروز اقتدار و عزت ایران اسلامی در سایه خون شهدا و فداکاری و ایثار مردم است و مردم آمل با ایمان و بصیرت و با فداکاری و ایثار نقشه شوم دشمنان را که قصد تصرف و اشغال این شهر را داشتند نقش بر آب کردند و پاسخ دندان شکنی به دشمنان دادند.

عباس مرزبند مدیر آموزش وپروش شهرستان آمل هم در این مراسم گفت: انتقال درست و هوشمندانه حماسه مردمی ششم بهمن به نسل نوجوان وجوان این شهرستان ونیز کل کشور یک تکلیف مهم بردوش همگان است.

ویافزود: امام راحل ورهبر معظم انقلاب به دفعات در وصف حماسه وایثاگری مردم شهرستان آمل در دفاع از انقلاب اسلامی سخنرانی‌های ارزشمندی داشتند و این از اهمیت حماسه مردمی ششم بهمن آمل است.

در سحرگاه ششم بهمن سال ۱۳۶۰ گروهی از منافقان کوردل از جنگل‌های آمل به این شهر حمله کردند که مردم این شهرستان با ایستادگی در مقابل آنان در چند ساعت این توطئه شوم را ناکام کردند.

در این حماسه جاویدان درمجموع ۴۱ شهید و ۱۲۰ مجروح تقدیم ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی شد.

انتهای پیام/ م

مراسمی به یاد شهدای بهمن سال ۶۰ در مازندران

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.