برومند گفت: تأمین اقلامی نظیر قلم انسولین که قیمتی بالا دارند برای داروخانه‌ها سخت شده است و قادر به تأمین آن نیستند.

پرداخت مطالبات داروخانه‌ها با ۵ ماه تأخیربه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید برومند رئیس اداره امور داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش سازمان غذا و دارو با اشاره به وضعیت مالی داروخانه‌ها، اظهار کرد: اخیراً مطالبات تیر و مرداد داروخانه‌ها از سوی بیمه پرداخت‌شده است و عملا پرداختی‌ها با حداقل ۵ ماه تأخیر صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تأخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها توسط بیمه‌ها باعث ایجاد فشار از سوی شرکت‌های پخش به داروخانه‌ها شده است، عنوان کرد: چنین مسائلی داروخانه‌ها را با مشکل مواجه کرده است، به‌طوری‌که بسیاری از داروخانه‌ها از لحاظ مالی به مشکل برخورد کرده‌اند.

برومند با اشاره به اینکه برای جلوگیری از بروز بحران در داروخانه‌ها باید مطالبات آن‌ها پرداخت شود، اظهار کرد: به‌عنوان‌مثال تأمین اقلامی نظیر قلم انسولین که قیمتی بالا دارند برای داروخانه‌ها سخت شده است و قادر به تأمین آن نیستند، در نتیجه بحران مالی داروخانه‌ها باعث ایجاد مشکل برای بیماران می‌شود.

به گفته وی بر اساس قرارداد؛ بیمه‌ها مکلف هستند بلافاصله پس از تحویل نسخ داروخانه‌ها به بیمه‌ها ۶۰ درصد مبلغ را پرداخت و پس از بررسی نسخ ۴۰ درصد مابقی را تا ۲ ماه دیگر تسویه کند، اما عملا پرداخت مطالبات داروخانه‌ها با ۵ حداقل ماه تأخیر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

بحران مالی داروخانه‌ها، مشکلات بیماران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار