مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از جابجایی ۲۰۰ هزار تن کالا در بنادر کشور از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد راستاد ظهر شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث بندر چند منظوره چاف و چمخاله در شهرستان لنگرود، گفت: امیدواریم با اجرایی این پروژه بندری، یک ظرفیت جدید به بنادر کشور اضافه شود.

وی با تأکید بر لزوم توسعه پیوند ساحل نشینان با دریا، افزود: باید بیش از گذشته به ظرفیت‌های نوار ساحلی توجه شده و تلاش کنیم مردم را به دریا نزدیک و از مواهب آن استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه رسیدن به این هدف منوط به ایجاد زیرساخت‌های مناسب است، گفت: متاسفانه در حال حاضر نسبت به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در این بخش عقب هستیم. مدیر اجرای این پروژه باید تلاش کند تا در کوتاه‌ترین زمان آن را تکمیل و به بهره‌برداری برساند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و مزیت‌های حوزه دریایی کشور و استان گیلان استفاده شود، بیان‌کرد: در حال حاضر میزان استفاده از ارزش افزوده دریا بسیار ناچیز است؛ لذا نیازمند ایجاد ارتباط با کشور‌های همسایه برای بهره‌برداری بیشتر و توسعه تجارت ساحلی هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید با ایجاد ظرفیت‌های جدید همانند بندر چمخاله در راستای توسعه صادرات نوار ساحلی و همچنین بخش ترانزیت در قالب توافقنامه گام برداریم.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی آماده سرمایه‌گذاری در نوار ساحلی کشور و توسعه تجارت ساحلی را دارد از فعالان اقتصادی خواست از تسهیلات در نظر گرفته شده در این حوزه برای ایجاد کار‌های روبنایی، تاسیسات رفاهی، گردشگری و دریایی استفاده کنند.

راستاد در ادامه با اشاره به اینکه توجه به این حوزه سبب توسعه تجارت ساحلی، ارتباط با کشور‌های همسایه، رونق بخش گردشگری و بهره‌برداری مناسب از مواهب دریا می‌شود، گفت: امسال موفق به جابجایی ۲۰۰ هزار تن کالا از بنادر شرقی به بنادر غربی شدیم.

راه اندازی هتل، مجتمع اقامتی و اماکن تفریحی در بندر چمخاله

حمیدرضا آبایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: ساخت بندر گردشگری – مسافری چمخاله لنگرود امروز با حضور رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور، استاندار و جمعی از مسئولان گیلان آغاز شد.

وی با بیان اینکه، برای اجرای مرحله اول این طرح اقتصادی ۷۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی کشور هزینه می‌شود، افزود: در بندر چمخاله یک حوضچه به مساحت چهار هکتار، یک موج شکن هزار متری، یک راه سنگی به طول ۸۰ متر و پل به طول ۳۵۲ متر مربع ساخته می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی  استان گیلان گفت: قرار است با مشارکت بخش خصوصی در این بندر گردشگری – مسافری هتل، مجتمع اقامتی و اماکن تفریحی هم راه اندازی شود.

وی  به ساخت فاز نخست این بندر اشاره و تصریح کرد: پیش بینی شده است فاز نخست بندر گردشگری – مسافری چمخاله سه سال دیگر به بهره برداری برسد.

انتهای پیام / ق

آغازساخت عملیات اجرایی پروژه گردشگری – دریایی بندر چمخاله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.