مدیر بیماری‌ های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،شایسته مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال سال ۲۰۱۹ میلادی در دو نوبت از ۶ تا ۹ بهمن و ۴ تا ۷ اسفند ۹۷ برای کودکان زیر ۵ سال استان انجام می‌شود.

وی افزود: تمامی متولدان ۶ بهمن ۹۲ تا ۷ اسفند ۹۷ واکسن خوراکی فلج اطفال را دریافت می‌کنند.

شایسته با بیان اینکه تیم‌های واکسیناسیون با مراجعه به در منازل علاوه بر آموزش نسبت به واکسینه کردن کودکان علیه این بیماری اقدام می‌کنند،گفت: خانواده‌ها در منزل حضور داشته باشند و در صورتی که قصد سفر دارند ابتدا فرزندان خود را واکسینه کنند.

مدیر بیماری‌ های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود:در این طرح حدود ۲۳ هزار کودک زیر ۵ سال ایرانی و غیر ایرانی در شهرستان‌های مرزی استان در دو نوبت واکسن خوراکی فلج اطفال را دریافت می‌کنند.

وی گفت: در این طرح شهرستان‌های مرز شرقی استان شامل نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه، تمامی مناطق زیرپوشش تیم سیار در شهرستان‌های بیرجند، سرایان، فردوس، بشرویه، قاین، خوسف و طبس، تمامی مهاجران خارجی که در اردوگاه‌ها و یا خارج از اردوگاه‌های شهرستان‌ها اقامت دارند، تمامی خانوار‌های ساکن در کلنی‌ها و تجمع عمده مهاجران خارجی و تمامی کودکان زیر ۵ سال که همراه با مادران خود در زندان‌های استان اقامت دارند زیر پوشش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/غ

ایمن سازی فلج اطفال برای کودکان زیر ۵ سال استان 

برچسب ها: علوم پزشکی ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.