هزینه رسیدن دختر جوان اراکی مبتلا به بیماری اسکولیوز به آرزویش بسیار گران است.

متخصص جراحی استخوان و مفاصل  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  گفت: هزینه عمل دختر جوان اراکی که سالهاست آرزوی نشست دارد بسیار گران است و این بیمار باید هزینه بسیار زیادی را برای جراحی متحمل شود تا به آرزویش برسد.

امانی افزود: این بیمار به اسکولیوز یعنی خمیدگی یک طرفه ستون فقرات مبتلا شده است و، چون لگن حرکت ندارد، ستون فقرات دچار انحنا شده است.

وی اضافه کرد: بیماری اسکولیوز، ضایعه‌ای در ستون فقرات است که در برخی بیماران ناهنجاری‌های مادرزادی را تشدید می‌کند.

پزشک متخصص جراحی استخوان و مفاصل ادامه داد: در ظاهر بیماراسکولیوزی، شانه‌ها بالا و پایین قرار دارند که با ادامه این روند بیمار در قفسه سینه هم احساس ناراحتی می‌کند و نفس کشیدن هم برای این بیماران سخت می‌شود.

وی بیان کرد: متاسفانه این بیماری بدلیل رعایت نکردن اصول صحیح نشستن و استفاده یکطرفه از کیف‌های کوله پشتی برای دانش آموزان شاهد شیوع این بیماری هستیم.

امانی تصریح کرد: اگر بیمار، زود متوجه بیماری خود شود می‌تواند آن را با حرکات اصلاحی درمان کند، اما اگر دیر متوجه بیماری شود باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد که هزینه عمل این بیماری بسیار گران است.

منصوره امانی بیمار اسکلیوزی ساکن شهر اراک که دو هفته گذشته به دلیل بیماریش خبر ساز شد ۸ سال است دیگر نمی‌تواند بنشیند و نشستن برایش آرزو شده است.

این دختر جوان به علت بیماری اسکولیوز یا همان انحنای شدید ستون فقرات همه امور روزمره زندگی اش را ایستاده و یا خوابیده انجام می‌دهد.

در حال حاضر خوشبختانه با کمک خیرین و اداره کل بهزیستی استان منصوره امانی روند درمانی خود را آغاز کرده است و برای انجام آزمایشات و عمل جراحی به بیمارستان منتقل شده است.

بر آوردن آرزوی دختر جوان اسکولیوزی اراکی بسیار گران است

انتهای پیام / ج

سخنان متخصص جراحی استخوان و مفاصل درباره دختر جوان اراکی که نمی‌تواند بنشیند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام منم نوجوانی 15ساله هستم و پول عمل رو ندارم و پدرم هم کارگر هست به منم کمک کنید من تا 6 ماه دیگه باید برم فیزیوتراپی و بعدش هم باید عمل کنم بعد همین 6 ماه من پول ندارم عمل کنم به من هم کمک کنین