رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: تحول آموزش و پرورش در مدارس اتفاق می‌افتد و کلید این مهم معلمی رشدیافته است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رمضان نیری رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی امروز در همایش ملی رویش که در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد گفت: چند سالی است که بحث تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه‌های رهبر  انقلاب مطرح است و اقداماتی هم در این زمینه صورت گرفته است، اما نکته مهم این است که تحول در اداره و ساختار اتفاق نمی‌افتد، تحول در مدارس اتفاق می‌افتد و باید بدانیم کلید دار تحقق این مهم معلمی است که رشد یافته و چند ساحتی است.

وی تصریح کرد: معلمی که در تراز نظام تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین تعریف شده است، تمام ساحتی است، دانش، بینش و منش معلمی دارد و کاراکتر شخصیتی یک معلم را دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با بیان اینکه معلمی لزوما با یک سری اطلاعات و گذراندن چند واحد درسی محقق نمی‌شود، گفت: معلمی یک فرآیند تکاملی را شامل می‌شود، باید آن را خوب فهمید و با آن ارتباط برقرار کرد.

نیری با تاکید بر خود آموزی به عنوان یک رکن مهم در فرآیند معلم شدن، افزود: علاوه بر این هم آموزی و استفاده از ظرفیت‌ها و موقعیت‌های رشد آفرینی در فرآیند معلمی اهمیت دارند و جشنواره رویش یکی از نشان‌های همین موضوع است.

وی با اشاره به اینکه نباید خیلی به این جشنواره نتیجه گرا نگاه کنیم، تصریح کرد: فرآیند ها، جوشش ها، تعاملات و گفتگو‌هایی که شکل می‌گیرند، همگی رشد آفرین هستند و صرفا نتیجه به خصوصی نباید داشته باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی خطاب به دانشجویان گفت: باید یک رسالت و ماموریت بزرگ برای خودتان تعریف کنید تا زمانی که به پردیس‌های خود بازگشتید، بتوانید آن را منتقل کنید، نظام تعلیم و تربیت به شدت محتاج حضور شما است و در قسمت‌های متعددی از سند تحول بنیادین به معلم تحت عنوان مربی اشاره شده است.

نیری ادامه داد: همه معلمان مسئول تربیت هستند، اینکه فکر کنیم وظیفه معلم ریاضی و فیزیک صرفا تدریس است، نگاه غلطی است.
 
انتهای پیام//آ.ح
 
خود آموزی رکنی مهم در فرآیند معلم شدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.