مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: اداره راهداری ظرف حداکثر دو هفته می‌بایست پل‌های موقت را جایگزین پل‌های تخریب شده در مناطق سیل زده استان کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، غلامرضا آقامیرزایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اظهار داشت: پیرو مشکلات به وجود آمده برای برخی مناطق لرستان به واسطه وقوع سیل و همچنین ریزش کوه، روز گذشته معاون سازمان مدیریت بحران کشور به همراه برخی مدیران استانی در این مناطق ضور یافته و جهت بررسی مشکلات و تصمیم‌گیری مناسب برای رفع آن‌ها بازدید میدانی انجام دادند.

وی افزود: بر همین اساس بازدید از ریزش کوه در بخش زز و ماهرو الیگودرز صورت گرفت که با توجه با وضعیت موجود مقرر شده است تا کارشناسان زمین شناسی پس از بررسی دقیق منطقه، نوع عملیات و میزان اعتبار مورد نیاز برای رفع مشکل به وجود آمده را اعلام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در ادامه به تخریب برخی پل‌ها در مناطق مختلف استان به دلیل وقوع سیل اشاره و عنوان کرد: برای رفع این مشکل اداره راهداری ظرف حداکثر دو هفته می‌بایست پل‌های موقت را در مناطق آسیب دیده مستقر کرده و بلافاصله توسط مشاور بررسی لازم را نیز برای احداث پل‌های دائمی انجام دهد.

آقامیرزایی در ادامه به ایجاد فرورفتگی زمین در یکی از معابر اصلی پل‌دختر به واسطه سیل اخیر اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع مقرر شد سریعا اقدامات اولیه جهت جلوگیری از وقوع حوادث انجام شود و در عین حال مطالعات دقیق برای رفع مشکل به صورت دائمی و کلی صورت گیرد.

شایان ذکر است بارش‌های هفته گذشته برف و باران در استان لرستان موجب ریزش کوه در ۳۰۰ متر از جاده ارتباطی بخش زز و ماهرو شد که در پی آن راه ارتباطی ۱۴۰ روستا قطع شده است.

همچنین بارش‌های سیل آسای هفته گذشته موجب تخریب برخی پل‌های ارتباطی در جاده‌های روستایی استان به ویژه در شهرستان پل‌دختر شد.

انتهای پیام/م

پل‌های موقت جایگزین پل‌های تخریب شده روستایی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.