دیده‌بان حقوق‌بشر از ورود ۲۵۰ کامیون حامل تسلیحات و مهمات آمریکا به خاک سوریه همزمان با ورود صد‌ها نیروی نظامی به این کشور خبر داد.

ورود ۲۵۰ کامیون حامل تسلیحات نظامی آمریکا به سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه که وابسته به معارضان سوری است، اعلام کرد همزمان با ورود صد‌ها نظامی آمریکایی به سوریه بیش از ۲۵۰ کامیون حامل تسلیحات نظامی و مهمات به این کشور وارد شد.

این سازمان به نقل از منابعی موثق اعلام کرد دستکم ۲۵۰ کامیون وابسته به ائتلاف بین‌المللی حامل انواع سلاح، مهمات و تجهیزات راهبردی وارد سوریه شدند و در پایگاه‌های ائتلاف در عین‌العرب یا همان کوبانی، فرودگاه عین العرب، عین العیسی، رقه، بلندی تمر و سایر پایگاه‌های این ائتلاف در استان‌های حلب، رقه و حسکه توزیع شدند.

همچنین این سازمان به نقل از منابع معتمد محلی از ورود صد‌ها نیرو‌ی نظامی آمریکایی به خاک سوریه خبر داد.

گزارش‌های منتشره شده از سوی برخی مسئولان وزارت دفاع آمریکا حاکی از آن است که این کشور قصد دارد برای تامین امنیت خروج نیروهایش از خاک سوریه شماری نیروی جدید در این کشور مستقر کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دسامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد نیرو‌های نظامی آمریکا از سوریه خارج می‌شوند و به گفته برخی مسئولان قرار بود این عقب نشینی طی ۶۰ الی ۱۰۰ روز انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار