برنی سندرز بار دیگر از دونالد ترامپ به دلیل تعطیلی دولت فدرال آمریکا انتقاد کرد.

طعنه سناتور سندرز به ترامپ: متشکرم آقای رئیس‌جمهور که دولت را تعطیلی کردی!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت روز گذشته (جمعه) از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل طولانی شدن تعطیلی دولت به شدت انتقاد کرد.

پس از آنکه ترامپ اعلام کرد قرار است دولت را به طور موقت بازگشایی کند، وی در حساب توییتر خود نوشت: واقعا تأسف‌بار است. در تاریخ ۱۹ دسامبر، مجلس سنا به طور یکجانبه همین طرح را ارائه کرد. ما دقیقا به همان نقطه آغاز بازگشتیم. متشکرم آقای رئیس جمهور که دولت را تعطیل کردی و ۸۰۰۰۰۰ کارمند فدرال را به گروگان گرفتی.

برنی سندرز از جمله منتقدان سرسخت دونالد ترامپ و سیاست‌های اوست. وی چند روز پیش در یک سخنرانی به مناسبت روز «مارتین لوتر کینگ جونیور» رهبر جنبش مدنی سیاهپوستان آمریکا به انتقاد از ترامپ پرداخت و او را یک نژادپرست خواند. او پیش از این هم دونالد ترامپ را یک دروغگو خوانده و گفته بود وی یک الگوی وحشتناک برای فرزندان ما خواهد بود.

رهبران کنگره آمریکا روز گذشته اعلام کردند با دونالد ترامپ به یک توافق موقت برای پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال دست یافتند. در نتیجه دولت آمریکا قرار است به مدت سه هفته بازگشایی شود. دونالد ترامپ هم اعلام کرد در صورتیکه کنگره تا سه هفته دیگر با بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک موافقت نکند، تعطیلی دولت از سر گرفته خواهد شد.

تعطیلی دولت آمریکا امروز وارد سی و ششمین روز خود می‌شود. این طولانی‌ترین تعطیلی در کل تاریخ آمریکا و سومین تعطیلی دولت ترامپ محسوب می‌شود.

احتمال می رود برنی سندرز بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نامزد شود. این درحالی است که او هنوز به طور رسمی این مسئله را تأیید نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار