کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه جدید بارشی از روز یکشنبه به استان وارد می‌شود و تا روز سه شنبه فعال خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ، ولی بهره‌مند کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از بعد از ظهر روز یکشنبه تا روز سه شنبه با فعالیت سامانه بارشی در بعضی ساعات بارش باران و در مناطق مستعد بارش برف را خواهیم داشت.

وی افزود: روند افزایشی دما نیز تا روز سه شنبه در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می‌شود.

بهره‌مند با اشاره به اینکه احتمال تغییر در نقشه‌های هواشناسی وجود دارد، بیان کرد: در صورت هر گونه تغییر در نقشه‌ها نتایج اعلام خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته لیکک با بیشینه دمای ۱۹.۵ و یاسوج با حداقل دمای ۶. - درجه سانتی گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان بودند.

از ابتدای سال زراعی جاری تا ۲۰ دی ماه در یاسوج ۵۱۹.۴، دهدشت ۵۰۱، سی سخت ۴۹۰.۹، لیکک ۴۰۰.۵، دوگنبدان ۳۷۵.۵ و امام زاده جعفر ۳۷۱.۸ میلی متر باران باریده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد. کهگیلویه و بویراحمد یک دوره خشکسالی را تجربه می‌کند.

این استان ۱۶۰ هزار هکتار زمین زراعی و ۲ میلیون واحد دامی دارد.

انتهای پیام/غ

افزایش دما در استان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.