استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بایستی سهم آب زاینده رود در استان‌های پایین‎دست مدیریت و ساماندهی شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با اشاره به بازدید دی‎ماه گذشته رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از حوضه آبریز زاینده رود و نشست دوشنبه گذشته این کمیسیون با حضور نمایندگان و استانداران یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان، ابراز امیدواری کرد: در سال زراعی جاری با برنامه ریزی دقیق، سهم زاینده رود در استان‌های پایین دست مدیریت و ساماندهی شود تا با چالش کم آبی مواجه نشوند.

وی افزود: معدل آورد آب طی ۳۰ سال گذشته در سد زاینده‌رود، حدود دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب بود که در ۱۰ سال اخیر به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب و سال ۹۵ به ۹۰۰ میلیون متر مکعب رسید و عمده بخش‌ها از این آب استفاده کردند.

عباسی ادامه داد: سال گذشته این میزان آب، به ۴۰۰ میلیون متر مکعب رسید که سبب نگرانی شدید وزارت نیرو به عنوان متولی موضوع شد که ضمن اختصاص ۳۰۰ میلیون متر مکعب برای شرب اصفهان و یزد، حداقل بایستی ۸۰ میلیون متر مکعب آب در سد بماند تا سد تخریب نشود.

وی با بیان اینکه بر این اساس باید به جز شرب، به بخش دیگری آب داده نمی‌شد، گفت: بحث ما باغات و کشاورزی بود و اگر به آن صورت پیش می‌رفت، چهارمحال و بختیاری نمی‌توانست آبی برداشت کند و کشاورزی تعطیل می‌شد.

عباسی اضافه کرد: سال گذشته از ۴۰۰ میلیون متر مکعب، ۴۰ میلیون متر مکعب برای باغات این استان اختصاص یافت.

وی در ادامه اظهار داشت: تحول نظام اداری از دغدغه‌های اصلی دولت است و با برون سپاری برخی از این امور به بخش خصوصی و مردم از طریق شبکه‌های دولت، زمینه چابک سازی و کوچک کردن بدنه دولت فراهم می‌شود.

وی گفت: الکترونیکی کردن فرآیند امور اداری و واگذاری روند کار‌های دولتی به بخش خصوصی، موجب جلوگیری از وقوع فساد، اتلاف وقت و کم شدن ضریب خطا در ادارات خواهد شد.

عباسی همچنین با اشاره به طرح و تصویب اولویت‌های پژوهشی استان تأکید کرد: این بهترین فرصت برای بکار گیری سمن‌هایی مثل خانه کشاورز و سازمان نظام مهندسی و مرتبط کردن آن‌ها با دستگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه نیابد اعتبار این پروژه‌ها در دستگاه‌های دولتی متمرکز شود افزود: باید از ظرفیت سمن‌ها به خوبی استفاده کرد.

در این نشست، ۱۲ اولویت پژوهشی چهارمحال و بختیاری از بین ۲۰۰ طرح و با اعتباری افزون بر ۴ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال به تصویب اعضا رسید.

انتهای پیام/ن

نشست شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار