رسانه‌های انگلیسی از احتمال تمدید مهلت انگلیس برای آغاز روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا خبر می‌دهند.

احتمال تمدید مهلت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ادامه کشمکش‌ها بر سر چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) احتمال تعویق آن و تمدید مهلت انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا را افزایش داده است.

رسانه‌های انگلیسی به نقل از «لید سام» رهبر نمایندگان حزب حاکم محافظه‌کار در پارلمان انگلیس که رئیس پارلمان این کشور نیز محسوب می‌شود، از امکان تمدید مهلت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا خبر می‌دهند.

بر اساس ضوابط حاکم بر اتحادیه اروپا، کشور‌های عضو از زمان ارائه درخواست رسمی برای خروج از این اتحادیه دو سال فرصت دارند این اتحادیه را ترک کنند.

این مهلت برای انگلیس که نخستین کشوری است که اتحادیه اروپا را ترک می‌کند ۲۹ مارس (نهم فروردین ۱۳۹۸) پایان می‌یابد. بر این اساس انگلیس حدود دو ماه فرصت دارد اتحادیه اروپا را ترک کند. اما به‌دلیل گستردگی اختلافات احزاب با حزب حاکم درباره چگونگی اجرای برکسیت -به ویژه اختلافات بر سر مرز ایرلند (تنها راه ارتباط زمینی انگلیس با اتحادیه اروپا)- هیچ چشم انداز روشنی برای کسب توافق بدون عقب نشینی دولت انگلیس یا مخالفان طرح برکسیتِ دولت دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار