وزیر اسبق مخابرات گفت: ملت ایران برای اثبات حضور خود احتیاجی به گفتن ندارد، ایران زنده بودن خود را با اعمالش ثابت کرده است.

شکست دشمن ناشی از حضور ایران در منطقه استسید محمد غرضی وزیر اسبق مخابرات در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، درباره مشارکت سیاسی مردم قبل و بعد از انقلاب گفت: قبل و بعد از انقلاب، ملت ایران دائم مراقب حقوق خود بوده‌اند. نزدیک به ۱۶۰ سال پیش و در زمانی‌که ۴ کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، بلژیک انتخابات برگزار می‌کردند، ملت ایران قیام کرد و مشروطه را به وجود آورد. ملت ایران برای اثبات وجود خود و برای احقاق حق خود همیشه در همه جای دنیا پیشرو بوده است.

نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: اکنون ملت ایران با مشارکت‌های سیاسی خود بسیار زنده است؛ ملت ایران همیشه حاضر در صحنه بوده و با ملی شدن صنعت نفت خود، انگلیس را شکست داد. امروز در سطح جهانی و در تمامی رسانه‌ها کلمه ایران شنیده می‌شود، یعنی ایران در سطح سیاست بین‌الملل، توانایی‌های بزرگی از خود نشان داده است و در این ۴ دهه، مردم همیشه مشارکت سیاسی خود را حفظ کردند و مدافع حق ایران بوده‌اند.

غرضی درباره استقلال کشور قبل و بعد از انقلاب، گفت: ایران سابقه ۱۰ هزار ساله در زمینه تمدن سازی داشته و همیشه کشور شماره یک در این زمینه در جهان بوده است. مردم ایران مدام برای اینکه در سطح اول جهانی باشند تلاش کردند و توانستند خود را در بسیاری از زمینه‌ها اثبات کنند.

وزیر اسبق مخابرات با بیان اینکه قبل از انقلاب،  آمریکا تنها قدرت اصلی منطقه  بود، گفت: قبل از انقلاب آمریکا در منطقه فعال بود اما بعد از انقلاب آمریکا دچار زیان و خسران شد. اکنون کشور آمریکا می‌گوید که ما ارتش خود را در عراق نگه داشتیم  تا ناظر ایران باشیم. ۲۵ سال پیش آمریکا برای تسخیر ایران نقشه کشید و مصمم بود بعد از جنگ تحمیلی به عراق و افغانستان حمله کند که در هر دو جنگ هم شکست خورد.

وی با بیان اینکه وزیر خارجه آمریکا خاورمیانه را نحس خطاب کرده است، گفت: شکست اقدامات دشمن در خصوص یمن ناشی از  فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران در منطقه بوده است. امروز می‌بینیم که برای اثبات زنده ماندن ملت ایران احتیاجی به گفتن نیست، چرا که ایران زنده بودن خود را با اعمالش ثابت کرده است.

غرضی با بیان اینکه یکی از بهترین راه‌های مقابله با توطئه دشمنان حضورمردم در صحنه است، گفت: قدرت سیاسی باید رضایت مردم را جلب کند. مردم در زمان مشکلات اقتصادی مانند دوران مشروطه، همیشه در صحنه بوده‌اند. امروز با اینکه مردم ایران گزارش‌های فیزیکی دولت مانند گزارشات برق‌رسانی، گازرسانی و یا آبرسانی را دستاورد می‌دانند، اما اکنون این خدمات رضایت مردم را جلب نمی‌کند و حرف‌هایی از جمله گرانی، تورم و  مشکلاتی از این قبیل بخشی از جامعه را دائم آزار می‌دهد.

وی در پایان افزود: مردم در صحنه می‌مانند، اما در صحنه ماندن آن‌ها کفایت نمی‌کند، قدرت سیاسی دولت و مجلس باید به فکر رضایتمندی مردم باشد. ملت ایران بسیار هوشمند است، توصیه من به همه قدرتمندان سیاسی، کارگزاران، احزاب و بقیه مسئولین این است که اگر رضایت مردم جلب نشود؛ دائماً دولت بیگانه در کشورمان رفت‌وآمد می‌کند و کشور اعتبار خود را حفظ نمی‌کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار