امام جمعه موقت بیرجند گفت:جمهوری اسلامی، نظامی بی بدیل در دنیاست و هیچ جایگزینی برای آن در ایران وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،حجت الاسلام مختاری امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به تلاش استکبار و صهیونیزم برای براندازی نظام گفت: دشمنان انقلاب شبانه روز تلاش مذبوحانه ای می کنند تا مردم را نسبت به انقلاب اسلامی بدبین کنند و به خیال خام و باطل شان این نظام مردمی را براندازند.

وی خطاب به سران استکبار، صهیونیزم و ارتجاع عرب گفت: بر فرض که شما توانستید انقلاب را براندازید که هرگز نخواهید توانست، آیا جایگزینی بهتر از نظام جمهوری اسلامی دارید؟

خطیب موقت جمعه بیرجند افزود: استکبار  جهانی و وابسته های آنان امروز ورشکسته ای سیاسی و نظامی اند و نظام معقول و مطلوب مردم خودشان را ندارند، چه رسد به اینکه برای کشورهای دیگر نسخه بپیچند.

حجت الاسلام مختاری گفت:آمریکا،فرانسه و کشورهای مرتجع عرب که مدام  دم از سرنگونی نظام می زنند، امروز صحنه اعتراضات مردمی، تظاهرات بشقاب به دستها و جنبش جلیقه زردها هستند و از عدالت در کشورهایشان خبری نیست.

وی خطاب به استکبار جهانی گفت:شما می خواهید با این اوضاع فلاکت بارتان، به ما نظام جدیدی بدهید که به ما عزت و استقلال بدهد، شما اگر هنری داشتید باید برای خودتان و مردم تان به خرج می دادید.

خطیب موقت جمعه بیرجند همچنین با اشاره به تلاش برخی برای مقایسه انقلاب ایران با دیگر کشورهای دنیا افزود: خیلی جاها انقلاب ما را با اروپا، رژیم پهلوی و کشورهای مرتجع عرب مقایسه می کنند که لازم است در مقام مقایسه به شرایط هر نظام توجه کرد.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه این کشورها در حیات سیاسی و اقتصادی خود هیچکدام از موانع و مشکلات ما را نداشته اند گفت:ما در 20 سال اول انقلاب، حوادثی را پشت سر گذاشتیم که دیگر کشورها در یک قرن گذشته این همه حوادث و مشکلات را نداشته اند.

وی افزود: ما در طول این سالها با وجود انواع کودتاها، ترورها، تجزیه طلبی، جنگ 8 ساله و تحریم های ناجوانمردانه توانسته ایم این همه دستاورد داشته باشیم و حرف اول را در منطقه بزنیم. آیا رژیم طاغوت، اروپا و کشورهای مرتجع عرب این همه موانع را داشته اند؟

خطیب موقت جمعه بیرجند گفت: وقتی به گذشته و 40 سال عمر انقلاب نگاه می کنیم با وجود این همه موانع، به دستاوردها افتخار می کنیم  و دشمن بداند دین و انقلاب مان، از جانمان عزیز تر است و تا پای جان از جان و ناموس و انقلابمان دفاع خواهیم کرد.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه قبول داریم در کنار دستاوردها و موفقیتها، ضعفها و مشکلاتی وجود دارد افزود: این بی انصافی است که چشممان را به روی دستاوردها ببندیم و با اطلاعات نادرست، قضاوت غیر منصفانه ای در باره انقلاب داشته باشیم.

وی با تاکید بر هوشیاری در برابر دسیسه های دشمن افزود:حواسمان باشد حتی در محافل خانوادگی و دوستانه، اگر قضاوتی در باره انقلاب می کنیم این قضاوت بر اساس عدل و انصاف و بر مبنای اطلاعات جامع و صحیح باشد در غیر اینصورت، این قضاوت ظالمانه است و روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

خطیب موقت جمعه بیرجند گفت:استکبار، صهیونیزم و ارتجاع عرب تلاش شبانه روزی را در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی آغاز کرده اند تا ذهن مردم را نسبت به انقلاب خراب کند.

حجت الاسلام مختاری افزود: باید مواظب باشیم در دام شان نیفتیم، چرا که آنچه در فضای مجازی می گویند سراسر دروغ و فریب است.

خطیب موقت جمعه بیرجند همچنین با اشاره به تلاش برخی برای ایجاد شبهه در مسلمان شدن ایرانیان افزود: این روزها شبهاتی در جامعه  مطرح می شود با این تحلیل غلط که ایرانیان با زور شمشیر مسلمان شده اند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه اسلام به ما تحمیل نشد گفت: حمله اعراب به ایران به منظور تحمیل اسلام نبود و زمینه مسلمان شدن ایرانیان از زمان پیامبر اکرم( ص ) فراهم شده بود که نمونه آن مسلمان شدن سلمان فارسی بوده است.

وی به روایات متعدد در کتب شیعه و سنی در باره مسلمان شدن ایرانی ها از همان ابتدای اسلام اشاره کرد و افزود:روایات متعددی داریم که ایرانیان پرچمدار امام زمان (عج ) هستند و در روایتی دیگر از پیامبر آمده است که از همه بهره مند تر از اسلام، اهل فارس هستند.

انتهای پیام/ ط آ

خطیب موقت جمعه بیرجند تاکید کرد:روایات مستند کتب اهل سنت نشان می دهد که از نظر تاریخی اولین مسلمانان ایرانی، در زمان پیامبر اکرم (ص ) مسلمان شدند و این قضیه با زور شمشیر نبوده بلکه ما ایرانیان با جان و دل اسلام را پذیرفتیم و امروز مرکز اسلام ناب محمدی ( ص ) شده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار