در همایش هیات امنا و خدام بقاع متبرکه استان سمنان ، ستاد اجرای حفظ قر آن کریم راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، این همایش با حضور معاون فرهنگی و هنری سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در حسینیه معصوم زاده دامغان و با هدف تبیین وظایف خادمین و ارتقای خدمت رسانی به مردم برگزار شد.

در این همایش که بیش از ۱۵۰ نفر از اعضای هیات امنا و خدام شهر‌های استان سمنان حضور داشتند، ستاد اجرای حفظ قرآن کریم با هدف برگزاری دوره‌های آموزشی مربیان و حافظان قرآن کریم با اعتبار ۵۰ میلیون تومان راندازی شد.

در این همایش همچنین اجرای طرح جامع عمرانی بارگاه امامزادگان عبدالعالی و معالی با اعتبار یک میلیارد تومان شامل خانه عالم، زائر سرا و سالن کتابخانه از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

حجت السلام عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این همایش گفت: افزایش خدمت به زائران، اجرای برنامه‌های متنوع مذهبی و فرهنگی در بقاع متبرکه و آموزش مربیان قر آن کریم از مهمترین برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

حجت السلام واحدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان هم گفت: امسال واقفین استان ۱۰۰ میلیون تومان وقف مشارکتی با نیت کمک به مجالس ابا عبدالله الحسین (ع) داشتند.

وی افزود: در استان سمنان ۵ هزار و ۴۰۰ موقوفه ۱۲ هزار و ۹۰۰ رقبه و ۱۳۷ بقائ متبرکه وجود دارد که امسال ۵۰ موقوفه جدید به ارزش ۵ میلیارد تومان به موقوفات استان اضافه شده است.

در استان سمنان چهار هزار خادم افتخاری و اعضای هیات امنا ۱۳۷ بقای متبرکه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی انجام می‌دهند.

انتهای پیام / گ

فعالیت ستاد اجرای حفظ قر آن کریم در استان سمنان آغاز شد

برچسب ها: قرآن ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.