فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد از اعزام ۴۰۰ نفر از دانش آموزان لرستانی به مناطق عملیاتی جنوب خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سرهنگ ماشاالله بازگیر فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد گفت: ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان پسر آموزش‌وپرورش ناحیه دو خرم‌آباد به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند.

وی افزود: از آبان ماه ۹۷ اعزام دانش‌آموزان شهرستان خرم‌آباد در مقطع متوسطه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس آغازشده است و تا پایان سال هزار و ۴۴۰ دانش‌آموز پسر و دختر از نواحی یک و ۲ آموزش‌وپرورش به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد با اشاره به بخشی از بیانات رهبری که فرمودند: دفاع مقدس یک گنجینه عظیم فرهنگی است و نباید اجازه داد این حماسه فراموش و یا تحریف شود عنوان کرد: می‌توان باور، عقیده و آن فرهنگ و روحیه انقلابی جوانان دفاع مقدسی که مملو از استقلال‌طلبی و روحیه "ما می‌توانیم" بود را در ایام این اردو‌ها به نسل جوان امروز منتقل کرد.

وی در رابطه با سین برنامه سه‌روزه اردوی راهیان نور دانش‌آموزی بیان کرد: در روز نخست دانش‌آموزان از یادمان‌های شهدا در اندیمشک و پادگان شهید مسعودیان بازدید خواهند کرد.

بازگیر با اشاره به نقش مهم رزمندگان لشگر ۵۷ لرستان در شکستن طلسم شلمچه در عملیات کربلای ۴ و کمک به طرح‌ریزی فرماندهان برای شروع عملیات کربلای۵ بیان کرد: بازدید از محل این عملیات‌ها در شلمچه به‌عنوان بخشی از برنامه روز دوم است؛ دانش‌آموزان از اجرای زنده رزمی، فرهنگی، بصری ستارگان زمینی در پادگان شهید مصطفی مسعودیان بهره‌مند و در معراج شهدا و دهلاویه حضور می‌یابند.

وی در رابطه با برنامه‌های روز سوم کاروان اردوی راهیان نور بسیج دانش‌آموزی ناحیه دو خرم‌آباد خاطرنشان کرد: در روز سوم دانش‌آموزان ضمن بازدید از یادمان شهید چمران در دهلاویه و یادمان شهدای هویزه با شهید علم الهدی و ۶۶ نفر از شهدای این منطقه به‌عنوان الگو‌های مقاومت و ایستادگی و همچنین تفکر و عملکرد فرماندهان دوران دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد آشنایی دانش‌آموزان بافرهنگ مقاومت و ایستادگی، ترویج فرهنگ دفاع مقدس، بیان عملکرد نسل قبل، چگونگی حفظ انقلاب در جنگ سخت و بیان نقش معنویت و اخلاص رزمندگان در پیروزی، نهادینه کردن روحیه ایثار و بصیرت افزایی در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن را ازجمله اهداف برگزاری این اردو‌ها برشمرد.

وی بابیان اینکه در هر اتوبوس این کاروان مربیان تربیتی، بصیرتی، روحانیون و راویان دوران دفاع مقدس حضور دارند گفت: برای برگزاری هرچه بهتر این اردو‌ها کار‌های مقدماتی و تمهیدات لازم از قبیل: تهیه وسایل نقلیه، هماهنگی مکان استقرار، خوابگاه، تغذیه، بیمه دانش‌آموزان انجام‌شده است.

انتهای پیام/م

۴۰۰ دانش آموز لرستانی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار