رسانه ویتنامی در گزارشی به بررسی دیدار ۲ تیم ملی فوتبال ایران و ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ پرداخت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت ویتنامی "moitruongvadothi" تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن پس از پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، در دیدار نیمه نهایی این تورنمنت روز دوشنبه ۸ بهمن از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در استادیوم هزاع بن زاید شهر العین به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

غول های آسیا در نیمه نهایی جام ملت ها به هم رسیدند

بسیاری از مردم معتقدند این بازی خودش یک فینال بین غول‌های فوتبال آسیا است، هر ۲ تیم در مرحله گروهی با عملکرد بسیار خوب به عنوان تیم‌های صدرنشین گروهشان به مرحله حذفی جام صعود کردند. تیم ملی ژاپن زیر نظر هاجیمه موریاسو هدایت می‌شود و در این تورنمنت بر خلاف چیزی که از ژاپن در ذهن‌ها وجود دارد فوتبال چندان رو به جلو و هجومی به نمایش نگذاشتند و بیشتر نتیجه گرا عمل کرده اند. آن‌ها در مرحله حذفی مقابل تیم ملی فوتبال عربستان که خود مدعی این جام بود و تیم ملی فوتبال ویتنام با حداقل اختلاف یعنی یک گل حریفان خود را شکست دادند تا به نیمه نهایی برسند.

در طرف مقابل تیم ملی فوتبال ایران تحت هدایت کارلوس کی روش با بی رحمی حریفان خود را یکی پس از دیگری از سر راه بر داشته است. بسیاری از مردم معتقدند نماینده غرب آسیا هنوز قدرت واقعی خود را نشان نداده است، چون هنوز حریف چندان قدرتمندی مقابل این تیم قرار نگرفته است.

تیم ملی ایران در رتبه اول آسیا و ۲۹ جهان قرار دارد و تیم ژاپن دوم آسیا است و در رنکینگ فیفا رتبه ۵۰ را در اختیار دارد.

غول های آسیا در نیمه نهایی جام ملت ها به هم رسیدند

در جام جهانی ۲۰۱۸ تیم ملی ژاپن توانست به جمع ۱۶ تیم نهایی راه پیدا کند، اما در مرحله یک هشتم نهایی مقابل تیم ملی بلژیک با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ در گروهی همراه با اسپانیا و پرتغال حضور داشت و با اینکه توانست ۴ امتیاز کسب کند، اما از گروه خود صعود نکرد. هر ۲ تیم ژاپن و ایران بازیکنانی در لیگ‌های کشور‌های مختلف دارند.

تیم ملی ژاپن در سال‌های ۱۹۹۲، ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱ به عنوان قهرمانی آسیا رسیده است تیم ایران نیز ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ توانسته این عنوان را به خود اختصاص دهد. این ۲ تیم تا به حال ۲۰ بار با یکدیگر بازی کرده اند که سهم ایران ۶ پیروزی و ژاپن ۵ برد بوده و ۹ دیدار هم مساوی شده است.


بیشتر بخوانید:

 انتقام گرفتیم، طلسم شکستیم و صعود کردیم

تجمید رسانه کلمبیایی از کی‌روش

انتقاد چینی‌ها از عملکرد شاگردان لیپی در جام ملت‌های آسیا


انتهای پیام/ 

آخرین اخبار از جام ملت‌های آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۹:۰۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
ابرقدرت فقط به ایران است ژاپن و به زور می‌برد ولی ایران با هوش و قدرت بدنی کامل فینال خوبی میشه. در فینال زودرس. در حیف کاش میخوردن فینال اصلی به هم
آخرین اخبار